1. ROZPROSZENIE
Koncentracja na jednym odbiorcy nie powinna przekraczać 30% wszystkich finansowanych (przez faktora) wierzytelności danego klienta.
2. ZALICZKOWANIE
Zaliczkowanie nie powinno przekraczać 90% wartości finansowanych wierzytelności.
3. PRODUKT
Produkt lub usługa przyjęta do faktoringu musi posiadać charakter masowy nie mający cech indywidualnych. Transakcje o charakterze inwestycyjnym (np. roboty budowlane) nie kwalifikują się do faktoringu.
4. CESJA GLOBALNA
Na faktora powinny być scedowane wszystkie należności wobec danego odbiorcy – nie powinno być akceptowane nabywanie pojedynczych faktur.
5. UMOWY HANDLOWE
Należy zwrócić szczególną uwagę na zapisy w umowach handlowych pomiędzy klientem, które są niekorzystne dla faktora:
1. Nieograniczone prawo zwrotu towaru (np. przy bardzo wysokiej sezonowości sprzedaży)
2. Wymóg uzyskanie zgody odbiorcy na cesję wierzytelności
6. BRAK POWIĄZAŃ Z ODBIORCAMI
Faktor nie powinien akceptować odbiorców z którymi, łączą klienta powiązania kapitałowe lub personalne.
7. WYMIANA INFORMACJI pomiędzy faktorami:
Gdy klient korzysta z usług dwóch lub więcej faktorów, powinien udzielić tym Faktorom pełnomocnictwa o zwrócenie się do siebie nawzajem o informacje w zakresie obsługiwanych odbiorców.