14 maja Citi Service Center Poland przy ulicy Marynarskiej 12 gościło misję handlową na czele której stanął Zastępca Sekretarza Handlu USA Bruce Andrews. Celem misji było zapoznanie amerykańskich firm oraz organizacji branżowych z najważniejszymi kwestiami związanymi z ochroną kluczowej infrastruktury państw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz zapewnienie rozwiązań dla zagrożeń w obszarze cyberbezpieczeństwa w tych krajach. Citi w Polsce zostało wybrane jako rynkowy lider, z którym spotkała się delegacja.
Citi Service Center Poland znajdując się w gronie wybranych i zaproszonych do rozmów firm potwierdziło wysokie standardy w zakresie cyberbezpieczeństwa. Organizacja dysponuje wysokiej klasy specjalistami IT, którzy na co dzień odpowiadają za bezpieczeństwo systemów bankowych nie tylko w Polsce, ale i w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Ponadto CSC Poland może pochwalić się powstałym w ubiegłym roku nowoczesnym centrum zarządzania, czyli tzw. Command Center. Tym samym Polska to jedno z kluczowych miejsc na mapie Citi.
– Cieszy mnie wizyta zastępcy Sekretarza Handlu USA, bo to pokazuje jak ważnym podmiotem na polskim rynku jest Citi. Mamy wysokiej klasy ekspertyzę w zakresie rozwiązań technologicznych. Jesteśmy innowacyjni – jako pierwsi na polskim rynku z sukcesem wprowadziliśmy nowy model bankowości oddziałowej nazywany Bankowym Ekosystemem Smart. Pozostajemy przy tym jednym z największych amerykańskich pracodawców na polskim rynku. Dzisiaj w ramach Citi w Polsce zatrudnionych jest łącznie ponad 7500 osób. Tylko w ostatnim roku zwiększyliśmy zatrudnienie o 800 nowych osób, a znakomita większość z nich to ludzie młodzi – absolwenci, powiedział Sławomir S. Sikora, Chief Country Officer Citi w Polsce.
– Dzisiaj CSC Poland jest jednym z największych centrów serwisowych działających na polskim rynku i jednym z największych w Citi. W ciągu 3 lat chcemy w ramach CSC w Polsce zwiększyć liczbę pracowników z 3500 do 5000 osób. Znakomita większość naszych specjalistów to wysokiej klasy informatycy –dodała Terri Gerrosa, szefowa Citi Service Center Polska.
–Należące do Citibanku Citi Service Center w Warszawie i to co robi na rzecz ochrony krytycznej infrastruktury jest doskonałym przykładem tego, jak firmy amerykańskie przyczyniają się do zwiększenia cyberbezpieczeństwa Polski i rozwoju polskiej gospodarki powiedział Zastępca Sekretarza Handlu USA Bruce Andrews. Z wielka przyjemnością osobiście zwiedziłem nowe centrum zarządzania, czyli tzw. Command Center w CSC w Polsce i dowiedziałem się o podejmowanych wysiłkach zmierzających do pozyskania i utrzymania najlepszych specjalistów IT w regionie.
Oprócz Zastępcy Sekretarza Handlu USA, wśród gości spotkania obecny był również ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce Stephen Mull, a także William Czajkowski, radca handlowy w Ambasadzie USA, Marcus Jadotte, asystent sekretarza handlu ds. przemysłu i analiz, oraz Skip Jones, dyrektor wykonawczy na Europę i Eurazję w Amerykańskim Departamencie Handlu. Gospodarzem wizyty w CSC Poland był Sławomir S. Sikora, Chief Coutry Officer Citi w Polsce oraz Terri Gerosa, szefowa Citi Service Center Polska.