Zawieszenie wydawania magazynu „Piar.pl”

Do czasu jego pozyskania wydawanie magazynu „Piar.pl” zostało wstrzymane. Ostatnim wydanym numerem pisma jest „Piar.pl” nr 4 (16) – sierpień/wrzesień 2007, który jest dostępny w Empikach, Salonach Ruchu i do kupienia na stronie www.piar.pl.

– Naszą misją było i jest promowanie public relations. Projekt „Piar.pl” z powodzeniem sprawdził się na poziomie merytorycznym, osiągnął ustabilizowane grono czytelników. Niestety cały czas nie gwarantuje rentowności na satysfakcjonującym poziomie. Po ponad dwóch latach na rynku, przyszedł czas na pierwszą ocenę. Do dalszego rozwoju i ekspansji pisma potrzebny jest kapitał zewnętrzny – mówi dr Waldemar Rydzak, wydawca magazynu „Piar.pl”. – Stworzyliśmy magazyn „Piar.pl” w oparciu o założenia biznesowe bezpośrednio powiązane z sygnałem marketingowym, jaki wysyłają piarowcy, dysponujący w swojej pracy często pokaźnymi budżetami. Przy wzrastającym rynku PR, ten sygnał będzie nabierał coraz większego znaczenia w biznesowej przestrzeni i będzie dostrzegany przez reklamodawców. Podczas dotychczasowej realizacji projektu okazało się, że nie doceniają oni rynku PR – jest on dla nich zbyt wąski, często nawet w zakresie reklam wizerunkowych. Chętnie zawalczymy z takim podejściem, ale doświadczenie pokazuje, że potrzebujemy wsparcia inwestora zewnętrznego.

Marka Piar.pl już od ponad 10 lat towarzyszy prężnemu rozwojowi polskiej branży PR.

Wcześniej w postaci pierwszej i przez lata jedynej na polskim rynku strony o tematyce public relations – www.piar.pl, a od ponad 2,5 roku w formie „Piar.pl” – jedynego magazynu w Polsce poświęconego stricte kwestiom trendów w polskim i światowym piarze, inspirującym studiom przypadków z codziennej praktyki piarowskiej, a wreszcie postaciom z branży, które swoją pracą przyczyniają się do rozwoju branży PR w Polsce i na świecie. Krytycznym okiem spoglądaliśmy na działalność polskich organizacji piarowych, akcentowaliśmy warte odnotowania wydarzenia w branży i piętnowaliśmy działania nieetyczne.

Stały rozwój pisma doprowadził do stworzenia produktu rozpoznawalnego w środowisku agencyjnym i firmowym praktyków PR, wśród pracowników naukowych związanych z piarem, studentów tajnik piarowskich, a także polityków oraz przedsiębiorców dbających o własny wizerunek.

Strona www.piar.pl nadal będzie obecna w sieci, umożliwiając dostęp do zgromadzonych już materiałów o tematyce PR. Prenumeratorzy otrzymają w najbliższych dniach zwrot pieniędzy za niezrealizowane zamówienia oraz faktury korygujące, jeśli reprezentują podmioty prawne.

O wszelkich zmianach redakcja Piar.pl będzie informować na bieżąco.