Zbliżeniowe karty debetowe i sprzętowy token w Pekao SA

Bank Pekao wprowadza kolejne innowacje do swojej oferty dla klientów detalicznych. Już 14 grudnia dostępne będą funkcjonalne karty MasterCard Debit, umożliwiające m.in. płatności bezstykowe (PayPass). Kolejną nowością, z której  klienci będą mogli korzystać od stycznia, jest sprzętowy PekaoToken, służący do autoryzowania transakcji w Internecie.

Pekao SA jest największym w Polsce bankiem, który wprowadzi na masową skalę karty z systemem płatności zbliżeniowych PayPass. MasterCard Debit – zaawansowana technologicznie karta płatnicza, dzięki której Pekao wdroży płatności zbliżeniowe – będzie standardową kartą dla nowootwieranych Eurokont. Również dotychczasowi klienci będą mieli możliwość skorzystania z nowej karty bez dodatkowych opłat. Kolejną funkcjonalnością tej karty jest możliwość wypłaty pieniędzy w systemie CashBack podczas płacenia za zakupy. MasterCard Debit jako karta wypukła może zostać także wykorzystana do płatności w Internecie.

Sprzętowy PekaoToken jest kolejną wdrażaną do oferty banku zaawansowaną metodą autoryzacji w systemie bankowości elektronicznej Pekao 24. Umożliwia ona autoryzację operacji w bankowości elektronicznej Pekao24 bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania, przy jednoczesnym zachowaniu maksimum bezpieczeństwa. Klient otrzyma token wielkości karty kredytowej, który z łatwością mieści się w portfelu.   Tym samym użytkownicy systemu Pekao24 od stycznia będą mogli wybrać jedną z czterech metod  autoryzacji: sprzętowego tokena, tokena aplikacyjnego w telefonie komórkowym, haseł przesyłanych SMS-em, oraz karty kodów jednorazowych.

–  Mijający rok to  rok kontynuacji rozwoju oferty Pekao dla klientów indywidualnych. Kończymy go mocnym akcentem wprowadzając debetowe karty zbliżeniowe i sprzętowy token do autoryzacji transakcji w Internecie. Naszym priorytetem jest  dostarczanie wygodnych i funkcjonalnych rozwiązań dla klientów – powiedział Grzegorz Piwowar, wiceprezes Banku Pekao SA odpowiedzialny za pion detaliczny.

To właśnie w 2010 roku Bank Pekao przeprowadził największą na polskim rynku wymianę kart płatniczych na wyposażone w mikroprocesor i zgodne ze standardem EMV, który wyraźnie zwiększa poziom bezpieczeństwa w posługiwaniu się plastikowym pieniądzem. W ciągu roku wymienionych zostało ponad 2 miliony kart. Jednocześnie do standardu EMV została dostosowana sieć bankomatów Pekao.

Dynamicznie rozwijał się także program rabatowy „Płać kartą bo warto”, którego skala zasięgu została podwojona w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Obecnie obejmuje on ponad 1000 punktów handlowych i usługowych w całej Polsce, w których osoby płacące wszystkimi kartami Pekao mogą liczyć na atrakcyjne rabaty.

Bieżący rok przyniósł również szereg zmian w bankowości elektronicznej. W lipcu ruszyła bankowość mobilna, która spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. W listopadzie korzystało z niej już 25 tysięcy unikalnych użytkowników. Natomiast od kwietnia klienci mogą korzystać z nowego, ergonomicznego i innowacyjnego serwisu transakcyjnego Pekao24.

W skali roku liczba użytkowników Pekao24 wzrosła o 26 proc. do 1,7 miliona osób. Dokonywali oni 500 tys. logowań dziennie, wykonując 4,5 miliona transakcji miesięcznie. Każdego dnia przybywało 1300 nowych użytkowników Pekao 24. W efekcie prawie 80 proc. transakcji klientów detalicznych w Banku Pekao dokonywanych jest za pośrednictwem kanałów elektronicznych.

Swoją aktywność w Internecie Pekao podkreśliło stworzeniem nowego portalu www.kredyty-hipoteczne.pekao.com.pl. Można tam znaleźć kompendium informacji dotyczących procesu kredytowego oraz zaawansowany kalkulator pozwalający wyliczyć wielkość raty (także w ramach programu Rodzina na Swoim). Za pomocą portalu klienci mogą umówić się również na wizytę w oddziale. Portal cieszy się dużą popularnością – miesięcznie odwiedza go ponad 100 tysięcy klientów, którzy wykonują ponad 70 tysięcy symulacji kredytowych.

– Rozumiejąc potrzeby klientów stworzyliśmy funkcjonalny portal hipoteczny. Jest on dla nich przewodnikiem przy podejmowaniu istotnych decyzji życiowych, a taką jest zakup własnego mieszkania lub domu. Nasz portal hipoteczny wyróżnia się  przejrzystością, kompleksowością i zintegrowaniem z działalnością operacyjną banku. Dzięki temu nasi klienci mogą liczyć na szybki kontakt i fachową poradę doradcy hipotecznego – powiedział Grzegorz Piwowar.

Źródło: Bank Pekao SA