ZBP: Podwyżki opłat bankowych nie są przerzucaniem kosztów na klientów

Klienci nie są bezradni wobec zmieniających się tabel opłat i prowizji. Polski system bankowy jest bardzo konkurencyjny, więc zawsze znajdą inny bank, który oferuje daną usługę w niższej cenie – mówi Mieczysław Groszek, wiceprezes Związku Banków Polskich.

W 2016 roku polski sektor bankowy będzie musiał zmierzyć się z nowymi obciążeniami finansowymi. Wiceprezes związku Banków Polskich tłumaczy, że rosnące w bankach opłaty nie są przerzucaniem kosztów na klientów. – My jako bankowcy nie zgadzamy się z określeniem. To by sugerowało, że  wszystko co się pojawi może być po prostu skompensowane przez wyższe opłaty, które zapłaci klient.  To jest niemożliwe – mówi Groszek.

Dodaje, że banki czasami reagują tak, że zmieniają modele biznesowe lub strukturę opłat. To jest normalne w gospodarce rynkowej – także w innych branżach. – Każdy podmiot rynkowy, któremu nagle rosną koszty albo pojawiają się dodatkowe obciążenia, jeśli chce być rentowny, próbuje je w jakiś sposób zrekompensować – wyjaśnia wiceprezes ZBP.

 

Loading the player…

// „, link: „http://bankier.tv/zbp-klienci-nie-sa-bezradni-wobec-podwyzek-oplat-17083.html”} }, width: „500”, image: „http://bankier.tv/s/i/video_image/n/9239.jpg”, skin: „http://bankier.tv/s/player/btv.zip” }); // ]]>

 

Dodaje, że klienci nie są bezradni. – Mogą zmienić bank, a system bankowy w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Zawsze znajdą kogoś, kto dla danej usługi ma niższą cenę – przekonuje Groszek.