Zebra i IBM wspólnie promują RFID

Znaczniki radiowe RFID (Radio Frequency Identification), to nowy rodzaj etykiet zawierających mikrochip, który umożliwia przechowywanie szeregu informacji na temat etykietowanego produktu – np. kraju pochodzenia, kodu wytwórni, kodu rodzaju produktu, daty ważności, a nawet numeru seryjnego. Dzięki znacznie większej pojemności oraz możliwości zdalnego odczytu, znaczniki RFID będą mogły w wielu wypadkach zastąpić kody kreskowe powszechnie wykorzystywane dziś w wielu dziedzinach gospodarki. Etykiety RFID są coraz częściej stosowane w logistyce i handlu hurtowym np. do znakowania palet i opakowań zbiorczych. Są też wykorzystywane w produkcji przemysłowej do znakowania podzespołów oraz organizacji łańcucha dostaw. Dzięki nim możliwe jest udokumentowanie historii każdego podzespołu, począwszy od wytwórni w której powstał, aż do wyrobu finalnego, w którym znalazł zastosowanie.

Wykorzystanie etykiet RFID umożliwia znaczne zwiększenie efektywności pracy w logistyce i obrocie towarowym, a także automatyzację i uproszczenie działań inwentaryzacyjnych. RFID umożliwia także zmniejszenie liczby pomyłek popełnianych na wszystkich etapach organizacji łańcucha dostaw. Dzięki temu firmy będą mogły obniżyć koszty i zwiększyć rentowność swojej działalności. – powiedział Piotr Klepczarek, dyrektor generalny Zebra Technologies na obszar EMEA-Wschód. Międzynarodowe koncerny produkcyjne i handlowe już pracują nad wdrożeniem technologii znaczników radiowych i w ciągu najbliższych paru lat będą wymagać ich w całym łańcuchu dostaw. Wraz z IBM chcemy pomóc polskim partnerom i kooperantom tych firm w wykorzystaniu znaczników radiowych do zwiększenia rentowności i konkurencyjności.

IBM aktywnie uczestniczy w pracach nad rozwojem technologii RFID, a rozwiązania oparte na tej technologii stanowią jeden z elementów naszej oferty. Nawiązanie współpracy z firmą Zebra jest wynikiem naszej strategii zmierzającej do oferowania klientom kompleksowego rozwiązania obejmującego konsulting, usługi wdrożeniowe, oprogramowanie oraz sprzęt. Produkty, jakie oferują obie firmy są w istocie komplementarne względem siebie, dlatego też oferta Zebry jest bardzo dobrym i logicznym uzupełnieniem oferty IBM w zakresie rozwiązań typu SCM (Supply Chain Management) – powiedział Piotr Ponganis, menadżer sprzedaży odpowiedzialny za sektor SMB w IBM Polska.