Zebra Technologies ogłosiła rekordowe wyniki sprzedaży za 2005 rok

Władze Zebry są zadowolone z osiągniętych wyników zwłaszcza, że – jak powiedział prezes i CEO Edward Kaplan: Odzwierciedlają one również bieżące wydatki na strategiczne obszary działania firmy. Nasza ciągła ekspansja na nowe rynki, w tym Chiny i EMEA – Europa, Bliski Wschód i Afryka, zaowocowała wzrostem sprzedaży, zaś reputacja Zebry w dziedzinie innowacji i jakości w technologii RFID jest ewidentna.

Zarząd spółki jest przekonany, że inwestycje zrealizowane w 2005 r., w tym w rozwój firmy w regionie Europy Środkowej, zaowocują dalszym wzrostem i dobrymi wynikami w roku 2006.

W Polsce Zebra odnotowała w 2005 roku ponad 25% wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego.

Rozwiązania do druku specjalistycznego oraz automatycznej identyfikacji towarów są niezbędnym elementem każdej fabryki, centrum logistycznego, hurtowni czy sieci sklepów detalicznych – w wielu wypadkach wymaganym przez prawo. Szybki wzrost sprzedaży tego typu rozwiązań w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej jest przede wszystkim efektem inwestycji bezpośrednich, które napłynęły po wstąpieniu tych krajów do Unii Europejskiej. – powiedział Piotr Klepczarek, dyrektor generalny Zebra Technologies na obszar EMEA-Wschód. Obserwujemy również rosnące zainteresowanie drukiem mobilnym w branży logistycznej, w automatyzacji pracy mobilnych handlowców, a także w sieciach detalicznych (np. systemy znakowania półek w supermarketach przy użyciu drukarek mobilnych). Widzimy także duże zapotrzebowanie na nasze technologie druku w branży motoryzacyjnej oraz spożywczej.

Z szybkim wzrostem przychodów w Polsce związane było otwarcie w lipcu ub.r. w Warszawie regionalnego biura handlowego, które wspiera sprzedaż rozwiązań Zebry w 30 krajach Europy Środkowej, Południowo-Wschodniej i Wschodniej, Rosji wraz z WNP oraz Bliskiego Wschodu.

Utworzone w ubiegłym roku biuro handlowe umożliwiło nam wzmocnienie wsparcia technicznego, marketingowego i handlowego dla partnerów i klientów. Nowe biuro handlowe umożliwia nam też szybsze, niż kiedykolwiek wcześniej, reagowanie na potrzeby rynku. – dodał dyrektor Klepczarek.