ZenCard wdraża aplikację na terminale płatnicze

ZenCard, platforma do zarządzania programami aktywizacji klientów, uruchomiła swoją aplikację na terminalach płatniczych u pierwszych klientów. To innowacja na rynku – dzięki ZenCard korzystanie z rabatów nie wymaga żadnego zaangażowania ze strony konsumentów.


ZenCard wdrożył aplikacje na terminalach płatniczych w sklepach Sport Guru oraz restauracji Varso Vie. Dla konsumentów oznacza to całkowitą „bezwysiłkowość” w korzystaniu z rabatów i promocji tych sprzedawców – wystarczy transakcja kartą płatniczą i zgoda na otrzymywanie zniżek. W przypadku kolejnych transakcji konsument rozpoznawany jest automatycznie, może też w każdej chwili dołączyć wszystkie swoje karty płatnicze, niezależnie od banku, który je wydał. Informacje o przysługujących mu rabatach i okazjach pojawią się na terminalu płatniczym i na wydruku z niego. Dodatkowo system umożliwia sprzedawcy komunikację z klientem m.in. poprzez SMS oraz łączy dane o zakupach offline i online.

– Zależało nam na wdrożeniu programu rabatowego, ale wszystkie dostępne do tej pory na rynku rozwiązania wymagały od konsumentów wypełniania formularzy, noszenia w portfelu dodatkowej karty, instalowania aplikacji czy też wykonywania dodatkowych czynności. To zniechęcało większość osób do uczestnictwa w programach – mówi Artur Chyła, jeden z założycieli Sport Guru – ZenCard rozwiązał ten problem. Już po kilku tygodniach widzimy zalety wdrożenia tego rozwiązania.


Założyciele ZenCard stworzyli system z myślą o omnichannel, czyli promocji i sprzedaży wielokanałowej. Współczesny konsument kupuje zarówno przez internet, jak i w tradycyjnych sklepach płacąc kartą płatniczą lub gotówką. Do tej pory nie istniał prosty sposób na łączenie danych o transakcjach online i offline. Dzięki aplikacji ZenCard zainstalowanej na terminalach płatniczych oraz w sklepie internetowym dla konsumenta przestaje mieć znaczenie gdzie kupuje, wybiera więc miejsce dla siebie najbardziej wygodne – sklep tradycyjny lub internetowy. W obu przypadkach może korzystać z tych samych promocji i co ważne jest automatycznie rozpoznawany i nagradzany.

Innowacyjność rozwiązania doceniło ostatnio jury konkursu Loyalty Awards, które nagrodziło ZenCard nagrodą Loyalty Innovation of the year. W kwietniu b.r. firma zajęła pierwsze miejsce w konkursie V4Startups w Dolinie Krzemowej, a w maju 2015 roku zdobyła nagrodę jury oraz nagrodę publiczności w konkursie Best Startup 2015 na konferencji Innovation Day.