Zgłoszenia online z polis życiowych w Generali

Generali wprowadziło formularz online do zgłaszania roszczeń w ramach Grupowego Ubezpieczenia na Życie. Dzięki temu rozwiązaniu klienci Generali lub ich bliscy w kilka minut mogą wypełnić zgłoszenie, a po 1 dniu uzyskują decyzję dotyczącą świadczenia.

Formularz online pozwala na zgłoszenie roszczenia z Grupowego Ubezpieczenia na Życie lub grup otwartych w Generali. Wystarczy wejść na stronę szkodyzycie.generali.pl, uzupełnić podstawowe informacje – czyli wpisać numer polisy ubezpieczeniowej, datę zdarzenia, osobę która zgłasza roszczenie oraz datę urodzenia ubezpieczonego – następnie opisać zdarzenie i załączyć zdjęcia dokumentacji zrobione smartfonem. W momencie otrzymania zgłoszenia Generali automatycznie wysyła osobie zgłaszającej roszczenie sms-a z numerem sprawy, który następnie pozwala śledzić status zgłoszenia. Po 1 dniu (najpóźniej następnego dnia roboczego po zgłoszeniu) osoba ta otrzymuje informację o wypłacie odszkodowania, odmowę lub prośbę o bardziej szczegółowe informacje potrzebne do wydania decyzji, np. załączenie dokumentacji medycznej.

ALotOfPeople, YAY Foto

Jeśli klient, zgłaszając roszczenie, nie pamięta numeru polisy, może go uzyskać telefonicznie dzięki wsparciu elektronicznego asystenta. Nie musi nawet oczekiwać na połączenie z konsultantem.

Formularz online jest prosty i intuicyjny. Zgłoszenie roszczenia z grupowych polis życiowych przez naszych klientów lub ich bliskich zajmuje zaledwie kilka minut. Formularz online oznacza, że klient wypełnia dane na stronie, która jest zintegrowana z systemem informatycznym, więc rejestracja w systemie odbywa się w czasie rzeczywistym, klient dostaje potwierdzenie z numerem szkody. Ta forma zgłoszenia znacznie przyspiesza cały proces rozpatrywania roszczeń i wypłaty świadczenia – wyjaśnia Jakub Jacewicz, członek zarządu Generali Życie TU SA.

Do końca tego roku Generali planuje całkowite przejście na przyjmowanie zgłoszeń przez formularz online z ubezpieczeń na życie w Generali.

– Warto również dodać, że planujemy udostępnienie klientom kolejnych funkcjonalności w trybie online, które umożliwią im samodzielne zlikwidowanie szkody i obsługę roszczenia, bez konieczności podejmowania reakcji przez likwidatora – zapowiada Jakub Jacewicz.

Źródło: Generali