Złota Antena dla Telefonii Dialog w kategorii Kampania Promocyjna Roku

Nagrodzona Złotą Anteną ogólnopolska kampania wizerunkowa Telefonii DIALOG prowadzona była w październiku i listopadzie 2005 roku. Była to kontynuacja działań prowadzonych wiosną tego samego roku. W jesiennej odsłonie działań marketingowych Telefonia DIALOG pozycjonowana była jako ekspert w telekomunikacji – doradca w sprawie oszczędności, optymalnych rozwiązań i audytu w tym zakresie: DIALOG doradza swoim klientom jak efektywnie ograniczyć koszty w firmie, wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorstw oferując nie tylko konkurencyjne stawki za połączenia, ale przede wszystkim audyt dotychczasowych rozwiązań telekomunikacyjnych i optymalne propozycje. W ten sposób kontynuowany był główny przekaz wiosennej kampanii ogólnopolskiej.

Celem kampanii było zwiększanie świadomości marki w całej Polsce i budowa wizerunku nowoczesnej firmy telekomunikacyjnej – przede wszystkim na terenach nie objętych siecią DIALOG, na których spółka działa niespełna 2 lata, świadcząc usługi połączeń opartych na prefiksie 1011.

Drugim celem było kreowanie postaw klientów wobec DIALOGu – przekaz miał budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa oraz skłaniać do odbioru operatora jako firmy przyjaznej, opiekującej się swoimi abonentami, oferującej im najnowocześniejsze i optymalne kosztowo rozwiązania telekomunikacyjne.

Kampania wizerunkowa miała zasięg ogólnopolski. Skierowana była do rynku biznes (segment SOHO i SME). Działania promocyjne trwały od 17 października do 6 grudnia. Przekaz wizerunkowy obejmował telewizję (z naciskiem na trzy główne stacje – TVP, TVN i Polsat, w mniejszym zakresie programy lokalne – TVP3, TV4 i tematyczne – TVN7, TVN24 i Discovery) oraz outdoor w największych polskich miastach, zarówno tych objętych siecią DIALOG (m.in. Warszawa, Wrocław, Łódź, Zielona Góra), jak i pozostałych (Kraków, Poznań, Śląsk, Trójmiasto). Ogłoszenia nawiązujące projektem do kampanii pojawiły się również w prasie branżowej i gospodarczej m.in. Świat Telekomunikacji, Teleinfo, IT Reseller, Puls Biznesu.

Wsparciem kampanii były działania reklamowe prowadzone w Internecie – kampania on-line rozpoczęła się również 17 października br. Produkcje reklamowe (Xhtml, BrandMark, Scroll Billboard, BrandMark z billboardem, Scroller, Mailing, Top layer), nawiązujące do przekazu kampanii telewizyjnej, ukazywały się na stronach Onet.pl, gazeta.pl, bankier.pl, money.pl, wp.pl, cire.pl. Wyniki najwyższej oglądalności – powyżej 5 % CTR, to serwisy: onet.pl, pulsbiznesu.pl, wp.pl, money.pl oraz Pakiety Biznesowe.

W trakcie trwania kampanii uruchomiony został nowy serwis korporacyjny www.dialog.pl. Całkowita liczba odsłon nowego serwisu w trakcie kampanii to 1.512,036 miliona. Stanowi to 60-procentowy wzrost oglądalności w stosunku do analogicznego okresu pozbawianego działań reklamowych w Internecie.

Kampanię zrealizowała dla Telefonii DIALOG Agencja Reklamowa Oskar Wegner (www.oskarwegner.com.pl), zakupem mediów zajmował się Dom Mediowy Starlink (www.strategia.com.pl). Spot reklamowy wyprodukowało Studio Graffiti, a reżyserem spotu był Maciej Żak.