Złota EFFIE dla BZWBK

Podczas IX Gali Effie Awards, która odbyła się w warszawskim Teatrze Wielkim przyznawano nagrody za najbardziej efektywne kampanie reklamowe 2007 roku. Bank Zachodni WBK został wyróżniony wspólnie z Domem Mediowym Universal McCann, z którym współpracowaliśmy przy kampanii kredytów gotówkowych. Kampania BZWBK „Wszyscy biorą. Kredyt gotówkowy” trwała od września do grudnia 2007 roku.

Effie Awards to najważniejszy konkurs reklamowy w Polsce. Kampanie są nagradzane nie tylko za pomysł, ale przede wszystkim za efekt, który udało się dzięki nim osiągnąć, czyli wyniki sprzedażowe reklamowanego produktu.

– „Wszyscy biorą” była pierwszą kampanią reklamową BZWBK, która pokazała nową dynamiczną twarz banku. Ten styl kontynuowaliśmy w tegorocznych kampaniach między innymi z udziałem Johna Cleese. Dzięki „Wszyscy biorą” pokazaliśmy, że nie boimy się wyzwań rynkowych i przełamywania tabu, mamy oryginalne i odważne propozycje. Ta kampania jest też potwierdzeniem, że kreatywne kampanie mogą być skuteczne – tłumaczy Jędrzej Marciniak, dyrektor Obszaru Zarządzania Marką i Relacji Inwestorskich. – Naszą receptą na sukces jest wzbudzanie emocji, a dzięki tej kampanii staliśmy się w Polsce prekursorem nowego myślenia o reklamie usług bankowych.

Zdaniem Mateusza Górznego, menedżera sprzedaży produktów kredytowych dla ludności, nagroda jest tym bardziej cenna, że najważniejszym kryterium oceny była efektywność sprzedaży. – Kampania „Wszyscy biorą” pokazała, że ciekawy, zaskakujący przekaz przekłada się na wyniki sprzedażowe – dodaje Górzny.

Zdaniem Marka Kapuścińskiego z Procter &Gamble, przewodniczącego jury przyznającego Effie, tegoroczne zgłoszenia prezentowały wyższy poziom od ubiegłorocznych, bo precyzyjniej podawane były dane rynkowe, lepsze były też opisy celów i efektów zgłaszanych kampanii.