Złota Strona Emitenta: wielki finał

Celem konkursu jest popularyzowanie idei witryny internetowej jako głównej wizytówki firmy, „punktu dostępu” do wiedzy o spółce giełdowej, jak również platformy komunikacji z akcjonariuszami i potencjalnymi partnerami biznesowymi.

Na każdym rozwiniętym rynku finansowym jednym z najważniejszych wymogów jest to, by spółki jasno i rzetelnie komunikowały się z rynkiem. Obecnie internet to jeden z ważniejszych sposobów właśnie takiej komunikacji – mówi Beata Stelmach, prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. – Dobrze zaprojektowana strona internetowa to także skuteczne narzędzie marketingowe, dostarczające wyczerpujących informacji potencjalnemu inwestorowi giełdowemu, czy klientowi zainteresowanemu usługami i produktami spółki. – dodaje Beata Stelmach.

Kategorie konkursowe

Uczestniczące w konkursie witryny spółek giełdowych zostały podzielone wg przychodu firm w 2006 roku na 3 grupy. W specjalnej kategorii debiutów konkurowały witryny firm, których giełdowy debiut nastąpił pomiędzy 1 stycznia 2006 a 1 kwietnia 2007. Wybrane kryteria wyznaczyły trzy kategorie konkursowe, w których nastąpiło przyznanie trzech nagród, oraz jedną kategorię debiutów, w której przyznawano jedno wyróżnienie.

Laureatami pierwszej edycji konkursu Złota Strona Emitenta, w poszczególnych kategoriach zostały następujące spółki:

Spółki duże: BANK ZACHODNI WBK S.A.

Spółki średnie: APATOR S.A.

Spółki małe: TETA S.A.

Debiut: Multimedia Polska S.A.

Trzy etapy konkursu

Pierwszej oceny witryn spółek dokonywał zespół roboczy złożony z konsultantów zajmujących się marketingiem i komunikacją. Do kolejnej części konkursu zakwalifikowało się 91 spółek giełdowych.

Drugim etapem konkursu była praca jury, w którym uczestniczyli dziennikarze zajmujący się tematyką ekonomiczną oraz informatyczną, analitycy giełdowi, specjaliści od komunikacji marketingowej oraz studenci Akademii Sztuk Pięknych. W sumie jury wskazało 11 nominatów w 3 kategoriach przychodów spółki i 4 nominacje w kategorii debiutów. Ostatnim etapem była ocena nominowanych witryn internetowych przez Kapitułę konkursu, której przewodniczył Ludwik Sobolewski – prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Udział w pracach kapituły wzięli: Jerzy Bralczyk – profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Aleksander Chłopecki – profesor UW, Dariusz Grzywaczewski – członek Zarządu Radia PIN, Stanisław Kluza – przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego, Ada Kostrz-Kostecka – wiceprezes Polskiej Agencji Prasowej, Kazimierz Krupa – redaktor naczelny miesięcznika „Forbes”, Artur Sierant – prezes Zarządu Wydawnictwa „Parkiet”, Jacek Socha – wiceprezes PricewaterhouseCoopers Polska, Beata Stelmach – prezes Zarządu SEG, Leon Tarasewicz – profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Katarzyna Zajdel-Kurowska – podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

Partnerzy

Konkurs jest wspólnym przedsięwzięciem Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i Gazety Giełdy „Parkiet”. Patronat nad konkursem objęły Komisja Nadzoru Finansowego i Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Patronami medialnymi są Gazeta Giełdy „Parkiet” oraz portal www.parkiet.com (patron główny), miesięcznik „Forbes”, Polska Agencja Prasowa i Radio PIN.