Złote Jajo chce podbić polski rynek doradztwa finansowego

Rosnąca konkurencja na rynku finansowym powoduje znaczne zaciemnienie oferty. W gąszczu różnego rodzaju ofert trudno połapać się nawet osobom stale śledzącym rynek, a co dopiero statystycznemu „Kowalskiemu”. Pomocną dłoń oferują różnego rodzaju doradcy finansowi. Najbardziej znany – to oczywiście Expander, którego byli pracownicy zasilają konkurencję – Open Finance, a nawet Xeliona. Rynek jest jednak na tyle perspektywiczny, że stale przybywa nowych graczy. Jednym z nich, z dużymi ambicjami, jest GoldenEgg Niezależni Doradcy Finansowi (pewnie Expander będzie się wściekał o tę końcówkę ;). Firma rozpoczęła działalność 1 lipca 2004 roku jako następca spółki jawnej utworzonej w maju 2003 roku przez byłych dyrektorów ds. Sprzedaży AIG Polska. Do tej pory było o nich cicho, ale jeszcze w tym roku ma się to zmienić. Dokapitalizowani przez prywatny kapitał chcą z impetem wejść na rynek. Jednym z argumentów „za” ma być fakt, że jako jedyni nie są powiązani z żadną instytucją finansową (tak, tak – cała wielka trójka to własność większych lub mniejszych banków). GoldenEgg posiada już kilka placówek w większych miastach Polski, a do połowy tego roku chce zatrudnić aż 100 doradców finansowych w 12 miastach. Równolegle firma intensywnie pracuje nad promocją i w końcu postanowiła „wyjść na powierzchnię”. Można się zatem spodziewać nasilenia konkurencji na rynku doradztwa finansowego. Zadowoleni czuć powinni się wszyscy. Banki – bo rośnie im sieć dystrybucji, klienci – bo mogą spodziewać się lepszej jakości obsługi i oferty, a na końcu sami doradcy – bo rynek jest na tyle duży, że każdy się wyżywi…