Złote Spinacze 2006

Głównym celem Złotych Spinaczy jest kreowanie pozytywnego wizerunku branży Public Relations poprzez promowanie najlepszych projektów PR. Przeprowadzany od czterech lat konkurs z każdą edycją cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W ubiegłym roku zgłoszono 56 projektów, spośród których jury wybrało 26 finalistów. Zwycięskie kampanie zostały wyróżnione także podczas międzynarodowych konkursów branżowych, m.in. IPRA Golden World Awards, Sabre Awards i Magellan Awards.

Konkurs Złote Spinacze ma charakter otwarty. Kierowany jest do agencji PR, działów komunikacji i PR w firmach i instytucjach, organów samorządów lokalnych oraz organizacji pozarządowych. Ostateczny termin przesyłania zgłoszeń mija 1 września 2006.

Złote Spinacze są jednym z najważniejszych branżowych wydarzeń na polskim rynku – w trzech dotychczasowych edycjach konkursu udział wzięło aż 160 projektów, zgłoszonych zarówno przez agencje PR, jak i firmy oraz instytucje. – powiedział Paweł Trochimiuk, prezes zarządu Związku Firm Public Relations.

W tegorocznej edycji, podobnie jak w poprzedniej, nagrody przyznane będą w dziewięciu kategoriach:

1.PR korporacyjny – projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.
2.PR produktu – projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.
3.Kampania edukacyjna – projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
4.Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa – projekt, mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
5.Public Affairs & Lobbying – projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.
6.Kampania społeczna – kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
7.Komunikacja wewnętrzna – projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.
8.Event – wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniający wizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi.
9.Corporate Social Responsibility – projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.

Praca jurorów podzielona będzie na dwa etapy. W pierwszym, spośród wszystkich zgłoszonych kampanii, jury wybierze kilka najlepszych projektów w każdej kategorii. Wyłonieni nominowani przekażą dodatkową dokumentację kampanii. Następnie, w drugim etapie, jurorzy wyłonią zwycięzców konkursu. Swój udział w pracach jury potwierdzili przedstawiciele m.in.: American Chamber of Commerce, Fundacji im. Stefana Batorego, Amnesty International, PKPP Lewiatan, Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

Tajność głosowania i zgodność konkursu z regulaminem, podobnie jak w latach ubiegłych, zapewni firma audytorska KPMG, oficjalny partner konkursu. Patronem medialnym konkursu jest ponownie Puls Biznesu.

Regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne informacje na temat konkursu Złote Spinacze 2006 można znaleźć na: www.zfpr.pl.