Zlote Spinacze 2008 – nagrody główne wręczone

Wśród nagrodzonych firm znalazły się: Genesis PR, Partner of Promotion, Microsoft, Imago PR, RC2, eurobank, Fundacja Projekt Polska, Stroer Polska, Feedback/Hill&Knowlton, PKPP Lewiatan, Fundacja im. Batorego, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Fundacja FOR, Walk&Talk, Gadu Gadu, Coca-Cola Poland Services i Coca-Cola HBC Polska.

Konkurs Złote Spinacze od sześciu lat jest organizowany przez Związek Firm Public Relations. Jego celem jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży PR oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku. Zadaniem „Złotych Spinaczy” jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy. Współorganizatorem gali konkursu było w tym roku Harvard Business Review Polska.

Poniżej lista laureatów oraz nominowanych projektów:

PR korporacyjny

– PR korporacyjny i wsparcie pierwszej oferty publicznej Grupy Selena – GENESIS Public Relations (Złoty Spinacz 2008)
– CTL Logistics – tworząc historię – Partner of Promotion
– „Park Światła” – przywróćmy SKRĘ Warszawiakom – Partner of Promotion
– BDM S.A. – biuro prasowe domu maklerskiego – Multi Communications

PR produktu

– Warto kupować w Agito – Partner of Promotion (Złoty Spinacz 2008)
– LOGITECH DIGITAL HOME– Partner of Promotion, Logitech Poland
– “Big Brother 4.1 w Czwórce” – United PR

Kampania edukacyjna

– Partnerstwo dla Przyszłości – Microsoft Sp. z o.o. (Złoty Spinacz 2008)
– Ważą się losy psów i kotów – Euro RSCG Sensors, Royal Canin
– Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” – Feedback/Hill&Knowlton

Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa

– Strajk w KWK Budryk – Imago Public Relations (Złoty Spinacz 2008)
– Sukces wezwania Dalkia Polska na Praterm – Rowland Communications Sp. z o.o.
– Widzew Łódź w walce o praworządność w procesach dyscyplinarnych PZPN – Rowland Communications Sp. z o.o.

Public Affairs & Lobbying

– NapiszmydoEuropy.pl – Raczkiewicz Chenczke Consultants; Eurobank ; Fundacja Projekt: Polska (Złoty Spinacz 2008 – ex equo)
– Festiwal Promocji Miast i Regionów – Stroer Polska Sp. z o.o.; Feedback/Hill&Knowlton (Złoty Spinacz 2008 – ex equo)
– Kampania na rzecz pracowników ochrony – On Board PR, NSZZ Solidarność

Kampania społeczna

– Zmień kraj. Idź na wybory – PKPP „Lewiatan”; Fundacja im. S. Batorego; Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR; Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju (Złoty Spinacz 2008)
– Mama w pracy – RPR Group Sp. z o.o.
– Ogólnopolski Program dla Młodzieży „MAM HAKA NA RAKA” – Feedback/Hill&Knowlton

Komunikacja wewnętrzna

– Strategia budowy identyfikacji pracowników z marką PLAY – Walk&Talk (Złoty Spinacz 2008)
– Internal branding– wzmacnianie marki wewnątrz organizacji – RR Communication Consulting; Euro Bank SA
– Sodexho Pass na drodze zmian – Rowland Communiacations Sp. z o.o.; Sodexho Pass Polska Sp. z o.o.

Event

– Gadu – Gadu ze stacją kosmiczną – Gadu Gadu SA (Złoty Spinacz 2008)
– Dzień Szkoły bez Przemocy – PROFILE; Polska Presse; Media Regionalne; Fundacja Grupy Telekomunikacji
– Zostań mistrzem w FIFA 2008! – Partnef of Promotion; Electronic Arts Polska i Sony Computer Entertainment Polska Sp. z o.o.
– Bushmills Loft – launch Bushmills, nowej irlandzkiej whiskey na polskim rynku – Raczkiewicz Chenczke Consultants; Diageo Polska Sp. z o.o.

Corporate Social Responsibility

– Fundusz Kropli Beskidu: „Każda kropla wody z Beskidu to nasze dziedzictwo – szanujmy je wspólnie” – Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.; Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. (Złoty Spinacz 2008)
– Microsoft Unlimited Potential – Społeczny Program Umiejętności Technologicznych – Microsoft Sp. z o.o.
– Coca-Cola Cup – Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.
– Spojrzenia – konkurs dla najbardziej interesujących młodych twórców na polskiej scenie artystycznej – Alert Media Communications Sp. z o.o.

Skrócone opisy finałowych projektów są dostępne na www.zfpr.pl.

W tym roku do konkursu Złote Spinacze zgłoszono rekordową ilość 103 projektów. Wśród najpopularniejszych kategorii znalazły się: Event – rywalizowało 21 zgłoszeń, PR produktu – 20 zgłoszeń i PR korporacyjny – 15 zgłoszeń. Projekty były oceniane przez dwudziestosiedmioosobowe jury, w skład którego weszli przedstawiciele branży komunikacji marketingowej, mediów oraz wielu innych instytucji i organizacji.

Patronat medialny nad konkursem objęli: Polsat News, Radio PIN, Puls Biznesu, Magazyn Forbes, Magazyn Brief, MediaRun.pl, Newsline.pl, Bankier.pl i InternetPR. Nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem czuwała Firma Doradcza KPMG, partner merytoryczny Złotych Spinaczy. Prezentację finałową na galę przygotowała agencja Quest – partner multimedialny konkursu.