Najlepsze projekty PR zgłoszone w piętnastu kategoriach przeszły do finału Złotych Spinaczy 2009. Zwycięzców rywalizacji poznamy po zakończeniu drugiego etapu konkursu, podczas uroczystej Gali, 25 listopada w hotelu InterContinental.
Tegoroczny konkurs Złotych Spinaczy, rozszerzony o nowe kategorie, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. W rywalizacji udział wzięło 131 zgłoszeń, spośród których jury wyłoniło 43 najlepsze. Najwięcej nominacji – po cztery – otrzymały agencje Euro RSCG Sensors oraz Partner of Promotion, trzy nominacje zdobyły agencje Raczkiewicz Chenczke Consultans (RC2), Hill&Knowlton Poland oraz projekt będący inicjatywą kilku tysięcy konsumentów usług bankowych, zrzeszonych wokół stron internetowych nabiciwmbank.pl i mstop.pl.
Nominowane zostały następujące projekty:
KATEGORIE GŁÓWNE:
PR korporacyjny
-
LG TorFormuly1.pl – Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultans – Polska
-
POLSKA W TERMOWIZYJNYM OBIEKTYWIE – Imago Public Relations
-
Wygraj eurobank! – Raczkiewicz Chenczke Consultans (RC2); eurobank
PR produktu
-
24 czerwca Polskim Dniem Przytulania – Ciszewski Public Relations
-
Burger King nagradza Kamila Durczoka za „rzucanie mięsem” – Solski Burson-Masteller; AmRest
-
Simomania Polaków – Partner of Promotion; Electronic Arts Polska
Kampania edykacyjna
-
Edukacyjna kampania on-line Domu Maklerskiego BZ WBK „Struktury, z którymi warto” – Ciszewski Financial Communications
-
Kampania edukacyjna Akademia e-Seniora – UPC Polska
-
Kampania edukacyjna marki Soplica „AlcoCasco – Alkomat w każdym Aucie” – Hill&Knowlton Poland
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
-
Działania komunikacyjne (komunikacja wewnętrzna) związane z integracją Fortis Banku Polska i Dominet Banku – Fortis Bank
-
Pasztety z trującymi dioksynami. Zarządzanie sytuacją kryzysową w WWŻ Profi S.A. – Imago Public Relations
Public Affairs &Lobbing
-
Kongres Kobiet Polskich – Hill&Knowlton Poland; Biuro Kongresu Kobiet
-
Krakowska Ekospalarnia – Krakowski Holding Komunalny S.A.; Agencja Wenecja
-
RAZEM 89. Kampania na rzecz społecznych obchodów 20-lecia wolności i odsłona: 4 czerwca, święto wygranej wolności – Inicjatywa RAZEM 89; Fundacja Projekt: Polska; Raczkiewicz Chenczke Consultans (RC2); DDB; Value Media; Tribal DDB
Kampania społeczna
-
Kumpel z Powstania. 1944 Live – San Markos i On Board Public Relations
-
Stop kredytowym bankozaurom! – Inicjatywa kilku tysięcy konsumentów usług bankowych, zrzeszonych wokół stron internetowych nabiciwmbank.pl i mstp.pl
-
Zmień klimat na lepszy – Partner of Promotion
Komunikacja wewnętrzna
-
Komunikacja integracji Fortis Banku Polska i Dominet Banku skierowana do pracowników obu instytucji – Euro RSCG Sensors
-
Wspaniała Dwunastka – program komunikacji wewnętrznej dla P&G Gilette – Telma Group Communications
Event komercyjny
-
Parada Labradorów – Euro RSCG Sensors
-
Wielki Dzień Dobierania Biustonoszy – Garden of Words
-
Wirtualna piłka nożna – FIFA 2009 – Partner of Promotion; Electronic Arts Polska; Sony Komputer Entertaiment Polska
Event społeczny
-
XIX BIEG POWSTANIA WARSZAWSKIEGO – ComPress
-
Ekspres Solidarności 2008 – Ciszewski Public Relations
-
Wprowadzenie buddyzmu do Jerozolimy – świętego miasta Chrześcijan, Żydów i Muzułmanów – Glaubicz Garwolińska Consultans
Launch nowego produktu, usługi lub firmy
-
Największy od 30 lat debiut banku w Europie – UNITED PR
-
Nowa Fortuna – bez dosypywania cukru – Agros Nova; Raczkiewicz Chenczke Consultans (RC2)
-
Środy z Orange – Polska Telefonia Komórkowa Centertel
CSR
-
Moje Silne Drzewo – Żywiec Zdrój
-
Place Zabaw Muszkieterowie – FUNDACJA MUSZKIETERÓW
-
Program Wolontariatu Pracowniczego w Microsoft w Polsce – Microsoft
PR miejsca, miasta lub regionu
-
„Europa – to nasza historia” – PLEON
-
Pozytywnie nakręceni polecają – Śląskie. Pozytywna energia – Eskadra Publica
-
Sieradz Open Hair – Euro RSCG Sensors
KATEGORIE SPECJALNE
Kreatywność
-
Burger King nagradza Kamila Durczoka za „rzucanie mięsem” – Solski Burson-Masteller; AmRest
-
POLSKA W TERMOWIZYJNYM OBIEKTYWIE – Imago Public Relations
-
Wspaniała Dwunastka – program komunikacji wewnętrznej dla P&G Gilette – Telma Group Communications
Efektywność
-
Kongres Kobiet Polskich – Hill&Knowlton Poland; Biuro Kongresu Kobiet
-
Stop kredytowym bankozaurom! – Inicjatywa kilku tysięcy konsumentów usług bankowych, zrzeszonych wokół stron internetowych nabiciwmbank.pl i mstp.pl
-
Zmień klimat na lepszy – Partner of Promotion
PR on-line
-
Kumpel z Powstania. 1944 Live – San Markos i On Board Public Relations
-
Parada Labradorów – Euro RSCG Sensors
-
Stop kredytowym bankozaurom! – Inicjatywa kilku tysięcy konsumentów usług bankowych, zrzeszonych wokół stron internetowych nabiciwmbank.pl i mstp.pl
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi podczas uroczystej Gali, która odbędzie się 25 listopada na zakończenie Kongresu PR Forum 2009 w Hotelu InterContinental w Warszawie. Zgłoszenia na ceremonię są przyjmowane za pośrednictwem strony www.porforum.pl
Partnerem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: TVN CNBC, Radio PIN, Brief, magazyn PRO-Kreacja, Onet.pl, Goldenline.pl, Mediarun.pl, Bankier.pl oraz PRnews.pl.
Źródło: Związek Firm Public Relations