W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland, ING Bank Śląski otrzymał aż trzy statuetki, w tym jedyne dla branży bankowej złoto. Bank otrzymał nagrodę główną w kategorii „Finanse” oraz dwa brązy w kategoriach „Business to business” oraz „Smart budget”.
Złoto w kategorii „Finanse” otrzymała kampania „Dorośliście? Dorośliśmy”, w której bank budował świadomość wśród rodziców, że nie warto odkładać samodzielności finansowej dorastających nastolatków na później. Warto się na tę samodzielność otwierać, bo im szybciej dzieci wypracują dobre nawyki w finansach, tym łatwiej będą sobie z nimi radziły w dorosłym życiu. Kampanię doceniono za błyskotliwy insight, intrygujący koncept, trafioną strategię uwzględniającą dwie grupy odbiorców kampanii: rodziców i ich nastoletnie dzieci oraz konsekwencję w doborze touchpointów.
Projekt zrealizowany we współpracy z agencjami GONG, Brain, MOSQI.TO oraz domem mediowym MullenLowe MediaHub.
– Cieszę się, że jury dostrzegło wartość tego ciekawego projektu i nagrodziło złotem właśnie tę kampanię. Otrzymane nagrody to duży sukces całego zespołu ING. Jesteśmy z nich bardzo dumni ponieważ to jedne z najważniejszych na świecie nagród w branży marketingowej – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Brąz w kategorii „Business to business” otrzymała kampania „U was nie ma, że się nie da”, w której bank wspierał biznes w odbudowywaniu przedsiębiorczości, mimo że wciąż trwał lockdown. Kampanii towarzyszyły narzędzia, które pomagają firmom się rozwijać i robić swoje w biznesie, między innymi pożyczka bez prowizji oraz wsparcie księgowego za 0 zł przez 6 miesięcy.
Projekt we współpracy z agencjami GONG, Brain oraz domem mediowym MullenLowe MediaHub.
Brąz w kategorii „Smart budget” otrzymała kampania „Znajdź swoją scenę”, w której ING wspólnie z Visa zachęcał młodych ludzi, aby podążali za swoją pasją i robili swoje. Takie motywacyjne przesłanie kierowała do grupy docelowej Viki Gabor. Nastolatki doceniły współpracę marki z artystką i zaprojektowaną wspólnie z nią kartę VISA.
Projekt we współpracy z VISA i agencjami Saatchi & Saatchi, Liquid Thread i Starcom.
Effie to konkurs, który ma swoje narodowe edycje na całym świecie i nagradza najbardziej efektywne kampanie reklamowe. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Członkami jury są przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, pracownicy mediów oraz reprezentanci firm badawczych i nauki.
Źródło: ING