W III kw. 2012 r. Mennica Wrocławska sprzedała 270 kg złota. Oznacza to, że upadek Amber Gold nie miał większego wpływu na polski rynek złota inwestycyjnego.
Problemy Amber Gold, który w swoim przekazie marketingowym wykorzystywał złoto, nie wpłynęły znacząco na wyniki polskich dystrybutorów metali szlachetnych.
– „Sierpień był dla nas rekordowym miesiącem pod względem zainteresowania klientów ofertą zakupu złotych sztabek i monet. To przełożyło się na bardzo dobry wynik sprzedaży we wrześniu, który wyniósł aż 100 kg. Był to jeden z lepszych miesięcy pod względem sprzedaży w historii Mennicy Wrocławskiej” – podkreśla Piotr Wojda, wiceprezes Mennicy Wrocławskiej.
Zdaniem przedstawicieli firmy, większe zainteresowanie metalami szlachetnymi to także efekt ogłoszenia przez Rezerwę Federalną Stanów Zjednoczonych kolejnego programu stymulującego gospodarkę.
– „Tuż po ogłoszeniu programu luzowania ilościowego, czyli tzw. QE3, notowania złota wybiły się do poziomu 1,9 tys. dol. Obecnie kurs kształtuje się na poziomie ok. 1,7 tys. dol. za uncję, ale prognozy wiodących banków inwestycyjnych wskazują, że do końca roku może on wzrosnąć do poziomu 2 tys. dol. za uncję”– mówi wiceprezes Mennicy Wrocławskiej, Piotr Wojda.
Źródło: Mennica Wrocławska