Złoty Laur Klienta 2005 dla DHL

Ideą projektu Laur Konsumenta/Klienta jest wyróżnienie firm, których produkty lub usługi są najbardziej znane i cenione przez konsumentów. Ogólnopolskich badania „face to face” oraz telefoniczne ankiety konkursowe, których celem było określenie poziomu popularności produktów i usług przeprowadzone zostały w okresie od końca grudnia 2004 do końca czerwca 2005 roku w grupach po 1000 osób w wieku 15-75 lat.

Badaniami objęto m.in. produkty spożywcze, chemiczne, gospodarstwa domowego, farmaceutyczne, kosmetyczne, budowlane i wyposażenia wnętrz, informatyczne, odzieżowe, a także urządzenia, samochody. W sferze usług respondenci wskazywali na najlepsze oferty i serwis firm ubezpieczeniowych, doradczych, informatycznych, audytorskich, windykacyjnych, spedycyjno-logistycznych, kurierskich, ochrony osób i mienia, utrzymywania czystości, a także świadczących usługi w zakresie nauki języków obcych i tłumaczeń. W każdej kategorii została wyłoniona grupa trzech laureatów, którzy w zależności od wyników ankiet otrzymali złote, srebrne lub brązowe godło.

Ankiety dotyczące usług kurierskich redakcja Przeglądu Gospodarczego przeprowadziła w 200 przedsiębiorstwach miesięcznie. W większości były to firmy z kapitałem zagranicznym, przy czym ok. 30% zatrudnia od 11-50 osób. Tyle samo respondentów (ponad 24%) zatrudnia od 101-300 osób, jak też powyżej 500 osób. Niespełna 12% to firmy małe (do 10 pracowników), średnie (od 51-100) stanowią niecałe 8%. Ankietowane firmy reprezentowały głównie branże: handlową, motoryzacyjną i produkcyjną (duże zróżnicowanie produkcji). Wśród ankietowanych pojawiły się również firmy z branży farmaceutycznej, IT, spożywczej, budowlanej i papierniczej oraz usług finansowych.