Złoty Laur Konsumenta dla Bezdroży

Godło „Laur Konsumenta 2005” jest projektem tworzonym przez polski rynek konsumencki. Badania prowadzone od grudnia 2004 pod opieką merytoryczną Instytutu Gallupa pozwoliły wyłonić najpopularniejsze produkty i marki na rynku krajowym, często wskazywane w ankietach przez konsumentów (w badaniach wzięło udział ponad 6000 osób). Oceniano przede wszystkim jakość produktu, chęć jego rekomendacji znajomym, przywiązanie klienta do danej marki oraz wpływ doświadczeń osobistych na decyzję zakupu. W każdej z tych kategorii Bezdroża uzyskały najwyższe noty.

Wartość tego wyróżnienia liczy się podwójnie: po pierwsze o jego przyznaniu zadecydowali sami odbiorcy – osoby, które z przewodnikami Bezdroży podróżują, doceniają ich jakość i uważają za godne polecenia. Po drugie, wart odnotowania jest fakt, że w swoistym wyścigu o Złoty Laur niewielkie polskie wydawnictwo tworzone przez pasjonatów, miłośników podróżowania i eksploracji świata, pokonało duże korporacje z zachodnim kapitałem o sporych budżetach promocyjnych i rozwiniętych systemach dystrybucji.