Złoty Spinacz dla BNP Paribas Banku za komunikację wewnętrzną

BNP Paribas Bank Polska otrzymał główną nagrodę w konkursie na najlepsze kampanie PR w Polsce „Złote Spinacze 2013”, w kategorii komunikacja wewnętrzna za niestandardowy i unikalny sposób zakomunikowania pracownikom kampanii reklamowej banku.


Podczas gali rozdania nagród, która odbyła się 6 grudnia br., bank otrzymał najwyższe wyróżnienie „Złotego Spinacza” w kategorii komunikacja wewnętrzna za projekt „Porozmawiajmy o kampanii”.

Jesteśmy dumni z tej prestiżowej nagrody. Komunikacja wewnętrzna jest dla nas niezwykle ważna. Dążymy do tego aby informować o istotnych wydarzeniach, w tym o kampaniach reklamowych, najpierw naszych pracowników, najważniejszych i w sposób oczywisty najbardziej zaangażowanych ambasadorów naszej marki – mówi Dorota Haller, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej, Korporacyjnej i PR w BNP Paribas Banku. 


Projekt miał na celu poinformowanie pracowników firmy w ciekawy i niestandardowy sposób
o działaniach reklamowych banku prowadzonych od marca 2012 roku pod hasłem „Porozmawiajmy o Twoich planach”. Wśród pomysłów docenionych przez jury były akcje teaserowe nawiązujące do głównego przekazu kampanii, nietypowe mailingi, infografika, specjalne sekcje w intranecie, konkursy, w których pracownicy mogli wygrać dzień na planie kręcenia spotu reklamowego, wywiad z reżyserem spotów czy wreszcie making off z pozdrowieniami od aktorów i reżysera specjalnie dla pracowników banku.

Zawsze staramy się szukać nowatorskich i angażujących sposobów komunikacji z pracownikami. W przypadku komunikacji wewnętrznej przygotowywanej dla kampanii marketingowych, chcemy aby te działania były spójne z kreatywną koncepcją wykorzystywaną w komunikacji zewnętrznej, a przede wszystkim, aby pracownicy dowiadywali się pierwsi o naszych planach.Narzędzia, które wykorzystaliśmy w projekcie „Porozmawiajmy o kampanii” wywołały zainteresowanie, a my otrzymywaliśmy bardzo pozytywne opinie od pracowników – mówi Katarzyna Mroczkowska, kierownik Zespołu Public Relations w BNP Paribas Banku.

Konkurs „Złote Spinacze”, organizowany przez Związek Firm Public Relations w Polsce odbywał się w tym roku juz po raz jedenasty. Głównym celem konkursu jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży Public Relations oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez promowanie najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów PR w Polsce. Konkurs kierowany jest do agencji PR, działów PR i komunikacji firm oraz instytucji, organów samorządowych i organizacji pozarządowych. W skład 51-osobowego jury weszli eksperci i przedstawiciele świata PR, mediów, biznesu oraz innych opiniotwórczych organizacji. Spośród 250 zgłoszeń przesłanych do I etapu Złotych Spinaczy, nominację do nagrody głównej otrzymało w sumie 81, które walczyły o statuetkę w 28 kategoriach.

To już drugi „Złoty Spinacz” dla BNP Paribas. Trzy lata temu bank otrzymał statuetkę, również w kategorii „Komunikacja wewnętrzna” za projekt związany z integracją z Dominet Bankiem w 2009 roku.