Zmiana w strukturze Gemius

Właściciel firmy badawczej Gemius SA – fundusz inwestycyjny Trigon – dokonał zmian w strukturze organizacyjnej spółki. Wydzielone zostały trzy niezależne od Gemius SA podmioty – AdOcean, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych oraz CoreTech.

Reorganizacja struktury była jednym z celów zapowiadanych przez fundusz Trigon w momencie nabycia przez niego 100 proc. akcji Gemius w styczniu 2008 roku. „Proces wydzielania linii biznesowych podyktowany był przede wszystkim koniecznością uporządkowania struktury Grupy Gemius – stąd decyzja o oddzieleniu działalności o różnym charakterze. Zmiany te mają charakter organizacyjny i nie wpłyną na sposób naszej współpracy z klientami” – zapewnia Artur Zawadzki, Prezes Zarządu Gemius.

W wyniku reorganizacji wydzielono trzy niezależne od Gemius SA spółki – AdOcean, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych oraz CoreTech. W strukturze właścicielskiej spółki umieszczone są równolegle względem siebie i wszystkie należą do funduszu Trigon.

AdOcean to firma informatyczna, świadcząca usługi w zakresie zaawansowanych systemów adserwerowych. Jej autorska technologia oraz wykorzystywane narzędzia analityczne umożliwiają efektywne zarządzanie i emisję reklam w internecie. Interaktywny Instytut Badań Rynkowych specjalizuje się w ilościowych i jakościowych badaniach marketingowych realizowanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii internetowych. W ofercie znajdują się między innymi badania kondycji marki, testy reklam i trackingi kampanii reklamowych oraz wiele innych rodzajów badań dostarczających pogłębionej wiedzy o konsumentach.

Za rozwój projektów technologicznych, takich jak MFS, BigTable i innych, odpowiedzialna jest spółka CoreTech. Z kolei po stronie Gemius SA leży realizacja badań internetu – firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze, od badań typu site-centric i user-centric, po narzędzia do badania zachowania internautów na witrynach, ich profilu społeczno-demograficznego, jakości dostępu do serwisów WWW czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych.

Źródło: Gemius