Zmiana wizerunku PKO Banku Polskiego doceniona

Nowoczesna oferta rachunków osobistych, odświeżone logo i system identyfikacji wizualnej, odmłodzona struktura klientów, a wszystko to wsparte kampanią z udziałem Szymona Majewskiego. 2011 rok dla PKO Banku Polskiego obfitował w ważne zmiany w ofercie, ale również wizerunkowe. Dzięki temu jest postrzegany nie tylko jako instytucja finansowa z tradycjami, ale także nowoczesna i przyciągająca młodych klientów.

Lamparty to nagrody przyznawane od 2004 roku przez samych bankowców za najbardziej podziwianą kreację wizerunku banku. PKO Bank Polski otrzymał statuetkę za Nowoczesna oferta rachunków osobistych, odświeżone logo i system identyfikacji wizualnej, odmłodzona struktura klientów, a wszystko to wsparte kampanią z udziałem Szymona Majewskiego. 2011 rok dla PKO Banku Polskiego obfitował w ważne zmiany w ofercie, ale również wizerunkowe. Branża doceniła przede wszystkim dobrą reklamę i promocję marki. Wręczenie nagrody odbyło się podczas dorocznej konferencji TNS Polska poświęconej bankowości.

Środowiskowe reklamowe doceniło z kolei pracę szefa marketingu banku. Tomasz Marszałł otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl. Kapituła konkursu złożona jest z ekspertów branżowych, marketerów, partnerów i sponsorów konkursu, przedstawicieli mediów oraz organizacji branżowych.

Aktywność reklamową banku wyróżnił po raz kolejny także środowiskowy Klub Twórców Reklamy. Jury nagrodziło spot, w którym Szymon Majewski występuje jako przedszkolanka, promując kredyt hipoteczny. Seria tych reklam była kontynuacją rozpoczętej w marcu ub.r. kampanii promującej nowoczesny wizerunek Banku, dobrze ocenionej przez konsumentów. Spoty ze znanym showmanem są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na rynku. Badania TNS Pentor pokazują, że wyróżniają się i są dobrze powiązane z marką. Kampanie przełożyły się nie tylko na odświeżenie wizerunku banku, ale zaowocowały też zdecydowanym wzrostem liczby nowo otwieranych rachunków. Od 14 marca ub.r., czyli momentu wprowadzenia nowych ROR-ów do oferty, Bank założył blisko 820 tys. kont osobistych, z czego 465 tys. otworzyli nowi klienci.

Działania roku 2011 roku zaowocowały także nagrodą „Złoty Orzeł” za działania marketingowe podejmowane na rzecz bankowości prywatnej oraz wyróżnieniem i nominacją za identyfikację wizualną PKO Banku Polskiego oraz Szkolnych Kas Oszczędności.

Źródło: PKO Bank Polski