Zmiany w AUTOCOM

NOWA MARKA ASTER KRAKÓW

Od 2003 roku AUTOCOM w Krakowie należy do GRUPY ASTER, której właścicielem jest amerykański fundusz inwestycyjny Hicks Muse Tate & Furst Limited, mający duże międzynarodowe doświadczenie na rynku usług telekomunikacyjnych. W związku z dynamicznym rozwojem spółek należących do GRUPY, rozpoczęto proces synergii i podjęto decyzję o unifikacji marki.

Od 1 października br. AUTOCOM będzie funkcjonował pod marką ASTER. Zmiana ta wiąże się nie tylko z wprowadzeniem nowego logotypu, identyfikacji wizualnej oraz hasła, W kontakcie ze światem. ASTER, ale także z repozycjonowaniem marki z operatora kablowego na dostawcę nowoczesnych usług telekomunikacyjnych jak cyfrowa telewizja w kablu, szerokopasmowy dostęp do Internetu oraz telefonia cyfrowa.

Dzięki efektowi synergii komunikacyjnej z GRUPĄ, ASTER Kraków będzie oferowała światową jakość i różnorodność usług multimedialnych dla wszystkich klientów ceniących komunikację, informację i rozrywkę. Wartości, jakie odzwierciedla marka ASTER to orientacja na klienta, rozwój i kreatywność, jakość i efektywność, współpraca i zaufanie oraz etyka.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Firmy przez TNS OBOP wynika, że mieszkańcy Krakowa pozytywnie postrzegają zmianę marki z AUTOCOM na ASTER. Obecni i potencjalni abonenci uważają, że nowy logotyp przyciąga uwagę, jest nowoczesny, dynamiczny, pomysłowy i czytelny. Pasuje do firmy działającej w sposób profesjonalny, budzącej zaufanie a zarazem wyróżniającej się. Przemawia głównie za pomocą kolorystyki i symboliki, co powoduje, że jest oryginalny.

TELEWIZJA CYFROWA W KABLU

Projekt wdrożenia cyfrowej telewizji w kablu w ASTER Kraków rozpoczął się w 2005 roku, gdy w odpowiedzi na oczekiwania Klientów, związane z wzbogaceniem oferty programowej i dostępu do nowych usług, właściciel podjął decyzję o inwestycji. Jest to pierwsza tego typu usługa wprowadzona na terenie Krakowa i okolic, a trzecia w Polsce, po warszawskiej ASTER i TKP w Poznaniu. Podobne rozwiązania działają od kilku lat w USA oraz krajach Europy Zachodniej, wyznaczając standardy rozwoju nowoczesnej telewizji kablowej na świecie.

Usługa telewizji cyfrowej w kablu będzie oferowana w ASTER Kraków przy wykorzystaniu dekoderów cyfrowych firmy Motorola. Dekoder Motorola DVi1000 przeznaczony jest do świadczenia usług bezpiecznej, rozsiewczej i interaktywnej telewizji cyfrowej DVB w sieciach kablowych. DVi1000 umożliwia odbiór i dekodowanie cyfrowych strumieni MPEG-2 o szerokim zakresie przepływności (do 7 Msym/sek). Dekoder wyposażony jest w opracowany przez Motorolę unikalny system dostępu warunkowego MediaCipher, ale jednocześnie urządzenie Motoroli umożliwia obsługę innych systemów dostępu warunkowego.

Główne zalety wprowadzenia telewizji cyfrowej w kablu w ASTER Kraków to:

• Usługa od razu dostępna jest w całej sieci w Krakowie i Skawinie, wykorzystuje dotychczasową strukturę sieci. Wszystkie elementy aktywne i pasywne sieci, kable optyczne, koncentryczne itp. pozostają bez zmian.

• Poprawa jakości odbioru w stosunku do telewizji analogowej. Obraz na ekranie telewizora pozbawiony jest szumów i zakłóceń związanych ze stopniową degeneracją sygnału analogowego. Jakość obrazu w stacji czołowej nie różni się od jakości obrazu oglądanego przez abonenta.

• Docelowe zwielokrotnienie ilości programów. Dzięki metodom kompresji sygnału cyfrowego możliwe jest umieszczenie w paśmie zajmowanym przez telewizje kablową (110 – 870 MHz) około 500 programów telewizyjnych, zamiast dotychczasowych kilkudziesięciu.

• Likwidacja nielegalnych podłączeń. Do odbioru programu niezbędny jest dekoder cyfrowy, aktywowany przez operatora. Tylko abonent opłacający określone programy ma zapewnioną możliwość ich odbioru. Tak, więc dekoder nabyty w sposób nieuprawniony nie będzie do niczego przydatny.

Korzyści, jakie otrzymają klienci w związku z wprowadzeniem nowej usługi:

• Cyfrowa jakość obrazu porównywalna do DVD.

• 24 atrakcyjne kanały dostępne w ofercie cyfrowej, dostępne w pakietach BasicPLUS (16 kanałów), nowe HBO MaxPak (HBO, HBO 2, Cinemax) oraz pakiet CANAL+ (CANAL+, CANAL+ Film, CANAL+ Sport).

• Wybór polskiej lub oryginalnej wersji językowej.

• Wybór wersji z napisami.

• Przypomnienie o programach do obejrzenia lub nagrania.

• Kontrola rodzicielska.

• Przewodnik TV (dostęp do informacji o aktualnie oglądanym

i kolejnym programie: tytuł, krótki opis, czas trwania, rodzaj audycji).

TELEFONIA CYFROWA

ASTER Kraków rozpoczyna testy najnowszego światowego rozwiązania technologicznego w telefonii – telefonii cyfrowej.

Usługa telefonii cyfrowej w ASTER Kraków polega na zapewnieniu klientom możliwości korzystania z usług głosowych o wysokiej jakości przy wykorzystaniu sieci kablowej. U abonentów testujących usługę instalowane będą nowoczesne modemy, wyposażone w gniazdo telefoniczne, port Ethernet i USB, pozwalające na podłączenie standardowego aparatu telefonicznego oraz komputera ze stałym dostępem do Internetu.

Usługa testowana będzie na wybranych obszarach sieci (ok. 60 % obszaru sieci), gdzie abonenci mogą korzystać z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Zasięg ten będzie sukcesywnie zwiększany w kolejnych latach. Testy odbywają się przy współpracy z publicznymi operatorami telekomunikacyjnymi.

Koszty usługi w ramach pilotażu są następujące:

Instalacja (jednorazowo) 1 zł

Dostęp do usług głosowych (miesięcznie) 1 zł

Abonament (miesięczny) 1 zł

100 pierwszych minut 0 zł

Dzięki integracji usług telekomunikacyjnych, tj. telewizji, Internetu i telefonu, ASTER Kraków będzie zapewniać klientom niepowtarzalny system rabatów w opłatach instalacyjnych oraz abonamentowych, a także jedną uniwersalną instalację dla dowolnej kombinacji usług. Dodatkową korzyścią będzie jeden rachunek raz w miesiącu oraz jeden serwis informacyjny i techniczny, pozwalające na kompleksową obsługę Klienta.

Data rozpoczęcia sprzedaży komercyjnej telefonii cyfrowej oraz przyszła oferta uzależnione będą m.in. od wyników prowadzonych obecnie testów.

INNE ZMIANY

W październiku br. w ASTER Kraków będą miały miejsce dwa dodatkowe wydarzenia, które znacznie poprawią szeroko rozumianą obsługę klienta. Zostanie uruchomiony automatyczny system obsługi klientów IVR oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta będzie czynne w godzinach od 9.00 do 21.00.