Zmiany w mBanku

Model funkcjonowania mBanku zakłada rozwój w stronę banku uniwersalnego, banku pierwszego wyboru, nowoczesnego, innowacyjnego pod względem wdrażanych produktów oraz zawansowanego technologicznie – pioniera w obszarze technologii.

mBank jako przedsięwzięcie komercyjne od początku swojego istnienia realizuje strategię konsekwentnego obniżania kosztów działalności, czemu służy brak tradycyjnych placówek, zakładanie rachunku bez fizycznego kontaktu z bankiem lub jego przedstawicielem oraz struktura opłat i prowizji. Niższy poziom i odmienna od banków tradycyjnych struktura kosztów działania pozwala mBankowi oferować lepsze ceny produktów – wyższe oprocentowanie depozytów, niższe oprocentowanie kredytów oraz niższe opłaty i prowizje od czynności bankowych. Taryfa mBanku zapewnia bezpłatne otwieranie i prowadzenie rachunku, darmową kartę płatniczą Visa Electron, bezpłatne przelewy wewnętrzne, bezprowizyjnyi zakup jednostek kilkudziesięciu funduszy inwestycyjnych w Supermarkecie FI oraz darmowe wypłaty z bankomatów Sieci Euronet i BZ WBK na terenie całej Polski.

mBank to instytucja dla ludzi ceniących czas i pieniądze, którzy chcą kontrolować swoje finanse w poczuciu realnych korzyści i wygody.

Model biznesowy mBanku zakłada dostarczanie swoim Klientom najbardziej potrzebnych produktów i usług finansowych w najlepszych cenach i jakości na rynku. Jednocześnie BRE Bank chce zapewnić swoim akcjonariuszom wysoki zwrot z inwestycji. Dlatego zakres oferowanych przez mBank produktów i usług oraz model finansowy ulegają ciągłej ewolucji zachowując niezmiennie konkurencyjność cenową i jakościową – podkreśla Sławomir Lachowski, wiceprezes BRE Banku, pomysłodawca i twórca mBanku.

Od 15 lutego br., zgodnie ze swoją filozofią działania oraz w celu osiągnięcia zakładanej rentowności, mBank wprowadza opłaty w wysokości 50 gr. za dokonanie przelewu zewnętrznego (dowolnego i zdefiniowanego) oraz za realizację zlecenia stałego na rachunki zewnętrzne. Przelewy wewnętrzne (w tym mTRANSFER), przelewy dokonywane w celu zakupu jednostek funduszy w Supermarkecie FI oraz przelewy do ZUS i US wykonywane przez przedsiębiorców posiadających mBIZNES Konto w mBanku, pozostają bezpłatne. Klienci mBanku, korzystający z polecenia zapłaty nie poniosą dodatkowych kosztów wynikających z pojedynczych przelewów; będą oni obciążeni jedynie dotychczasową miesięczną opłatą za korzystanie z polecenia zapłaty w wysokości 1 zł.

http://www.mbank.com.pl/zmiany.html

Jednocześnie mBank rozszerza dostęp do bezprowizyjnych wypłat gotówki o 570 bankomatów sieci BZ WBK oraz obniża prowizję za wypłaty z bankomatów obcych. Niezależnie od wysokości wypłaty, na terenie całej Polski, obowiązywać będzie stała prowizja w wysokości 5 zł. Za wypłaty z bankomatów poza granicami kraju, Klient mBanku zapłaci 10 zł. Bankomaty to podstawowy sposób wypłacenia gotówki z mBanku. Do tej pory za wypłaty gotówki kartami z delfinkiem nie była pobierana prowizja jedynie w 450 bankomatach sieci Euronet.

http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/bankomaty/index.html

Klienci oceniający atrakcyjność oferty mBanku wskazują przede wszystkim na pełną dostępność środków, wygodę rozumianą jako łatwość obsługi i stałość dostępu oraz możliwość otrzymywania szybkiej informacji o stanie i historii rachunków. Dostęp do mBanku w formule 24/7/365 to jedna z najważniejszych korzyści dla Klientów.

Finanse osobiste wymagają prostych rozwiązań, które są w zasięgu ręki. Wprowadzane zmiany mają na celu racjonalizację kosztów i przychodów mBanku i są konsekwencją dynamicznego rozwoju w stronę banku uniwersalnego, nowoczesnego, i innowacyjnego. O sukcesie mBanku na rynku nadal decydować będzie konkurencyjna oferta, wygodny sposób komunikowania się oraz partnerskie traktowania Klienta i wysoka jakość obsługi. Bardzo istotne są także korzyści cenowe, jakie mBank oferuje swoim Klientom – wysokie oprocentowanie oraz minimalne prowizje i opłaty.

Decyzja BRE Banku SA dotycząca uruchomienia projektu mBank była podyktowana z jednej strony zagospodarowaniem i wykorzystaniem potencjału rynku, z drugiej rachunkiem ekonomicznym, w konsekwencji zwrotem z inwestycji. Nie należy zapominać, iż mBank jako przedsięwzięcie Nowej Ekonomii nastawiony jest na sukces komercyjny mierzony tradycyjnymi wskaźnikami zysku i rentowności. Tylko wtedy interesy Klientów i akcjonariuszy będą właściwie zabezpieczone – tłumaczy Sławomir Lachowski.

Model biznesowy mBanku zachowa w okresie długoterminowym podstawowe wyróżniki: korzystną cenę – konkurencyjne oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji, a także wygodę i dostępność w zarządzaniu środkami finansowymi. Dodatkowo mBank konkurować będzie coraz szerszą ofertą, nie tylko depozytową, ale także kredytową, inwestycyjną oraz ubezpieczeniową.

Jestem przekonany, że strategia racjonalizacji zachowań Klientów i kosztów prowadzonej działalności operacyjnej pozwoli mBankowi na utrzymanie dotychczasowego modelu dyskontowego i oferowanie w dalszym ciągu bardzo korzystnego oprocentowania na rachunkach oraz braku podstawowych opłat i prowizji – zauważa Sławomir Lachowski

Klienci mogą oczekiwać, że mBank:

– w przejrzysty i prosty sposób oferuje najbardziej potrzebne produkty i usługi w najlepszych cenach i jakości na rynku,

– dostarcza wybrane innowacyjne produkty finansowe dla Klientów indywidualnych i mikrofirm

– oferuje unikalne powiązanie finansowych produktów niebankowych (fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia) z wygodną obsługą bankową

– jest dostępny 24/7/365 za pośrednictwem Internetu, komputera, telefonu stacjonarnego i komórkowego, bankomatu, a wszystkie transakcje odbywają się w czasie rzeczywistym,

– oferuje najlepsze ceny i jakość produktów w danej kategorii

Wyzwaniem najbliższej przyszłości będzie nadanie sensu ekonomicznego inwestycjom w bankowość elektroniczną. Jestem przekonany, że mBank spełni pokładane w nim nadzieje – dodaje Sławomir Lachowski.