Już w przyszłym tygodniu płacący w wybranych sklepach internetowych z użyciem „Płacę z iPKO” zauważą nową opcję. Zamiast logowania do serwisu transakcyjnego i potwierdzania przelewu w wybrany przez siebie sposób, będzie można wpisać w formularzu kod Blik wygenerowany przez aplikację IKO. Bank zapowiada, że tę możliwość wprowadzać będzie sukcesywnie dla kolejnych akceptantów i integratorów.
Szybkie przelewy internetowe pay-by-link cieszą się w polskim handlu elektronicznym mocną pozycją. Klienci przyzwyczaili się do procesu, który, gdy przyjrzeć mu się dokładniej, nie należy wcale do najprostszych. W większości przypadków i tak musimy mieć pod ręką telefon, na który trafia jednorazowe hasło przepisywane później w serwisie transakcyjnym.
Od 28 czerwca PKO Bank Polski wprowadzi nowość w usłudze „Płacę z iPKO”, która zmieni nieco drogę od rozpoczęcia transakcji do jej finalizacji. Klienci będą mogli potwierdzać operacje tak jak do tej pory albo za pomocą kodu Blik. Nowa opcja wymagać będzie wpisania kodu Blik lub czeku Blik na stronie banku. Płatnik będzie zatwierdzać operację identycznie jak inne płatności Blik – w aplikacji mobilnej lub (gdy w grę wchodzi czek) za pomocą hasła.
Nowy schemat przebiegu transakcji bank będzie wprowadzać stopniowo dla kolejnych akceptantów. Zatwierdzanie pay-by-linka Blikiem zatrze granicę pomiędzy opcją „Płacę z iPKO” a „transakcja Blik” u internetowych integratorów. Przebieg operacji w obu przypadkach będzie mógł być niemal identyczny. Warto obserwować, jaka część internetowych transakcji zmierzać będzie w stronę mobilnego procesu – w ten sposób zapewne zaczyna się zmierzch nieco już leciwych pay-by-linków.