Edyta Wojciechowska – Malke, właścicielka VISION ONE, firmy produkującej artykuły sportowe i Agnieszka Świergiel – prezes zarządu, dyrektor generalny IMPERIAL TOBACCO POLSKA to tegoroczne „Bizneswoman Roku” w kategorii „Moja Firma” i „Korporacja”. Aniela Hejnowska – dyrektor zarządzający rynkiem Home w NETIA została laureatką Nagrody Publiczności. Z kolei Magda Prokopowicz, założycielka fundacji „Rak and Roll” otrzymała wyróżnienie specjalne za działalność przyczyniające się do wspierania przedsiębiorczości kobiet. Konkurs „Bizneswoman Roku” zorganizowały po raz 3. Radio PIN i BRE Bank.
W tym roku po raz pierwszy tytuł „Bizneswoman Roku” został przyznany w dwóch równorzędnych kategoriach: „Moja Firma” i ”Korporacja”. Jury, pod przewodnictwem dr. Ireny Eris, zakwalifikowało do finału po 5 pań w każdej z tych kategorii. Przy wyborze finalistek brano pod uwagę stopień przedsiębiorczości, kreatywności, innowacyjności, społecznego zaangażowania zarządzanych podmiotów i umiejętności wykorzystywania szans rynkowych. Specjalną nagrodę – publiczności, przyznali też internauci, głosujący na kandydatki na stronie internetowej Radia PIN. Dodatkowo jury przyznało wyróżnienie specjalne – dla osoby, której działalność w szczególny sposób wspiera kobiety i przyczynia się do promowania ich przedsiębiorczości.
– Ten projekt nie tylko wyróżnia kobiety sukcesu, ale także pokazuje jakie powinny mieć cechy. Laureatki to dzielne, kreatywne i pełne energii osobowości, które bardzo ciężko pracowały na swój sukces. Takie panie bez wątpienia zasługują na najwyższe uznanie – podkreśla Przemysław Gdański, członek zarządu BRE Banku, współorganizatora konkursu.
Jak pokazują badania, firmy w których zarządach znajduje się przynajmniej 30 proc. kobiet osiągają lepsze średnie wyniki niż te, którymi zarządzają mężczyźni. Raport z analizy przeprowadzonej przez McKinsey & Company wskazuje, że całkowity zysk udziałowców jest wyższy o 35 proc. w firmach z większą ilością kobiet w kierownictwie. Zrównoważona obecność obu płci pozwala na osiągnięcie lepszych wyników z działalności operacyjnej oraz większe wzrosty cen akcji.
Z roku na rok konkurs Bizneswoman Roku cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Udział mogą w nim brać właścicielki firm, jak również kobiety pełniące kluczowe funkcje w korporacjach: dyrektorki, menedżerki, prezeski.
Pełna lista finalistek dostępna jest tutaj: http://www.radiopin.pl/bizneswoman/finalistki
O laureatkach:
Edyta Wojciechowska – Malke, właścicielka VISION ONE, Bizneswoman Roku 2010 w kategorii „Moja Firma”
Najważniejsze w pracy są marzenia i cel. I tak powstała Vision One producent artykułów sportowych. Edyta stara się, by jej firma wyprzedzała konkurencje, szanuje kreatywność, nowe pomysły. Mocno wspiera pracujące w firmie kobiety. Przychodząc bez doświadczenia otrzymały szansę rozwoju i pracę pewną nawet w najtrudniejszych czasach. Edyta jako matka trójki dzieci wie, że dla dzieci i młodzieży bardzo ważny jest rozwój fizyczny i realizacja sportowych pasji. Dziś prowadzi wiele innowacyjnych projektów. Przy udziale znanych polskich sportowców (Otylia Jędrzejczak, Sebastian Świderski, Jerzy Dudek) tworzy nową jakość – polską markę sportową move. Projekt ma za zadanie propagowanie uprawiania sportu wśród dzieci i młodzieży. Wybitne postacie mają uświadomić, że warto być konsekwentnym i mieć marzenia. Firmie zaufali także Disney, Mattel, UEFA, Warner Bros. Vision One tworzy serie produktów sportowych dla dzieci z ich ulubionymi markami – jak Barbie, HotWheels , Monster High, oraz Euro 2012. Rodzina jest dla Edyty najważniejsza, jest dla niej wielkim wsparciem i największa radością. Vision One wspiera także fundacje, przedszkola, domy dziecka.
Agnieszka Świergiel – prezes zarządu, dyrektor generalny IMPERIAL TOBACCO POLSKA, Bizneswoman Roku w kategorii „Korporacja”
Agnieszka jest osobą pracowitą, odpowiedzialną, mądrą, a przy tym niezwykle skromną. Jej awans na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego był wyrazem uznania dla jej profesjonalizmu. Jako pierwsza kobieta na stanowisku prezesa firmy w Polsce zapoczątkowała innowacyjny styl zarządzania, łącząc swoje bogate doświadczenie merytoryczne z kreatywnością, przedsiębiorczością, budowaniem komunikacji wewnętrznej oraz zaangażowaniem społecznym, co w krótkim czasie doprowadziło do znacznego umocnienia pozycji firmy na rynku. Agnieszka jest kobietą, która nie boi się wyzwań oraz mierzenia swych sił i kompetencji w światowej firmie, w branży uznanej za typowo męską. Skutecznie wprowadza w życie plany, które postawiła sobie na starcie, pozostając jednocześnie wierna swoim ideałom i kobiecej wrażliwości. Praca jest dla niej pasją i spełnieniem ambicji, których nigdy nie obawiała się wprowadzać w życie. Dla Agnieszki zapewnienie sukcesu firmy jest priorytetem, dlatego poszukuje wciąż nowych wyzwań. To one są motorem jej działań. Agnieszka jest laureatką Medalu Solidarności Społecznej, a prywatnie mamą11-letniej Weroniki, swojego najważniejszego i najpiękniejszego sukcesu.
Aniela Hejnowska – dyrektor zarządzający rynkiem home, NETIA, laureatka Nagrody Publiczności
Aniela Hejnowska prywatnie inspiruje kobiety i zaszczepia im wiarę w siebie promując motto, że jak się tylko chce – wszystko jest możliwe. Sprostała wyzwaniom zawodowym i prywatnym. Jest przykładem osoby, która osiągnęła sukces zawodowy przed trzydziestką dzięki otwartej głowie, zaangażowaniu, szczerej komunikacji i ciężkiej pracy. Zarządzała strategicznym dla Netii projektem redukcji kosztów. Zdobyła zaangażowanie i szacunek 30-dziestu kluczowych managerów – dzięki czemu projekt przyniósł o 70% lepsze wyniki niż pierwotnie szacowano. W wieku 30-stu lat zarządzała rynkiem klientów SOHO/SME w Netii – wdrażając własną strategię i plan rozwoju rynku oraz pracowników. Stworzyła zespół, który potrafił w krótkim czasie dostarczyć niebagatelne wyniki – czerpiąc przy tym radość z pracy. Efektem jej pracy jest zwiększenie bazy klientów rynku o 50% w ciągu roku i wyzwolenie energii wewnętrznej i potencjału pracowników.
W 2008 urodziła córeczkę, Różę, która miała 12 miesięcy, gdy Aniela prowadziła trudny projekt restrukturyzacji. Razem z Różą realizuje pasję podróżniczą – zwiedziły wspólnie 20 krajów.
W kwietniu tego roku, zrealizowała marzenie i weszła na Everest Base Camp –5364 m.n.p.m.
Źródło: BRE Bank