Znamy laureatów ALICJI 2006!

O tym, czym są nagrody ALICJI, bankowcom chyba nie ma co mówić. Dla tych, którzy jednak nie wiedzą, warto wyjaśnić. Nagroda przyznawana jest za innowacje przyjazne budżetom domowym. Jej nazwa wywodzi się z felietonów Andrzeja Nartowskiego w „Twoim STYLu”, opisującego – nieprzerwanie od narodzin pisma w lecie 1990 roku – przygody Alicji w Krainie Pieniądza.Była to bodaj pierwsza rubryka o finansach osobistych w polskiej prasie. Z czasem nagrody imienia Alicji stały się swego rodzaju trendem. Można stwierdzić, że w jakiś sposób wyznaczają lub wyprzedzają one kierunki rozwoju i przyszły kształt usług finansowych. Ich wartość to właśnie spojrzenie od strony zwykłego klienta. W tym roku jest ważna rocznica, bo ALICJE przyznawane są po raz 15-ty. Co warto podkreślić – pracom jury ALICJI 2006 przewodniczyła prof. Hanna Gronkiewicz-Waltz.

A kto wygrał? „Twój STYL” przyznał równorzędne nagrody za innowacje finansowe. Laureatami zostali:

– Bank Zachodni WBK za konto <30, bezpłatne konto osobiste oferowane osobom, które nie ukończyły 30 lat, wyposażone jednak we wszystkie przymioty nowoczesnego rachunku bankowego;

– ING TFI za ING Parasol SFIO skupiający pięć klasycznych funduszy inwestycyjnych oraz, dodatkowo, dwa innowacyjne, nieznane wcześniej na polskim rynku (ING Subfundusz Selektywny Plus i ING Subfundusz Budownictwa i nieruchomości Plus);

– VISA za usługę VISA Cashback – innowację umożliwiającą sięganie po gotówkę nie tylko w bankomacie, także w sklepowej kasie przy okazji dokonywania zakupów opłacanych kartą VISA.

No i chyba najważniejsza, jubileuszowa nagroda specjalna XV-lecia ALICJI. Uhonorowany „za wszystko” został prof. Leszek Balcerowicz. W szczególności zaś za transformację gospodarki, uzdrowienie pieniądza, przywrócenie społeczeństwu wiary w sens oszczędzania i inwestowania, co owocuje imponującym wzrostem zdolności kredytowej gospodarstw domowych.

Nagrody ALICJI przez wiele lat wyrobiły sobie renomę. Przez ten czas powstawały inne – konkurencyjne – ot chociażby zamkniętego już BusinessWeek’a. Jednak wciąż w swojej kategorii, nie mają chyba dla siebie konkurencji. Problemem może być jedynie to, że na rynku jest coraz więcej czasopism z tego segmentu. I chociaż „TS” wciąż jest bezkonkurencyjny, to jednak na rynku są jeszcze Joy, Glamour, Cosmopolitan czy Elle. Jednym słowem w takim natłoku, jaki jest na rynku, trudno się wybić – również i z nagrodami ALICJI.

Laureatom należy jednak tylko pogratulować, co niniejszym czynimy!