Znamy zwycięzców konkursu „Wygraj eurobank!”

Znamy już zwycięzcę pierwszego w Polsce konkursu, w którym nagrodą główną jest bank. Została nim Anna Hass z Jelcza-Laskowic, która poprowadzi swój biznes w tym miescie.

Konkurs „Wygraj eurobank!” adresowany jest do najzdolniejszych młodych przedsiębiorców  w Polsce – zadaniem uczestników  było  stworzenie innowacyjnego biznesplanu zarządzania placówką bankową w realnych warunkach rynkowych wybranego miasta. I-szą nagrodą jest warta kilkadziesiąt tysięcy złotych placówka franczyzowa eurobanku. Na laureatów II i III miejsca w konkursie czekają zaś granty, które pomogą im w wystartowaniu własnego bankowego biznesu. Organizatorem konkursu jest eurobank, lider innowacji na rynku finansowym, od lat zaangażowany w promocję młodej przedsiębiorczości. Partnerem akcji są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. 
 
Idea konkursu

– eurobank to firma stworzona przez pasjonata – Mariusza Łukasiewicza. Wiemy, jak wiele wyjątkowych rzeczy może w biznesie zrobić jeden zdolny człowiek. Dlatego od początku jesteśmy mocno zaangażowani w promocję młodej przedsiębiorczości w Polsce. Od lat intensywnie wspieramy działania AIP. W tym roku postanowiliśmy zaoferować młodym, aktywnym ludziom coś wyjątkowego – szansę na zostanie właścicielem banku – mówi Grzegorz Święch, dyrektor zarządzający  z eurobanku. – W konkursowej rywalizacji decydujące były kreatywność i innowacyjne podejście, ale także wiedza z zakresu zarządzania i rzetelnie przygotowany, przemyślany biznesplan. Młodzi ludzie nadsyłający swoje prace po raz kolejny pokazali nam, że warto w ich inwestować. Dziś pomagamy w założeniu własnej placówki 3 osobom. Jesteśmy jednak pewni, że także inni uczestnicy konkursu poradzą sobie w realnych warunkach rynkowych. Mam nadzieję, że z częścią z nich spotkamy się w przyszłości podczas partnerskich rozmów biznesowych. 

Finał konkursu

W konkursie, organizowanym wspólnie przez eurobank i Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, wzięło udział kilkudziesięciu młodych ludzi z całej Polski. 5 autorów najlepszych prac zastało zaproszonych do finału, podczas którego prezentowali swoją wizję zarządzania placówką bankową. Kapituła w składzie: prof. Jerzy Nowakowski z SGH i prof. Andrzej Gospodarowicz z UE we Wrocławiu, Robert Stanilewicz, dziennikarz TVN CNBC, Michał Wiśniewski z Profit System, Michał Macierzyński (bankier.pl) oraz Grzegorz Święch, Tomasz Pawłowski i Marcin Hołda z eurobanku wraz z Dariuszem Żukiem, Prezesem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości przeprowadziła rozmowy z pięciorgiem finalistów. 

To właśnie oni zdecydowali się uhonorować główną nagrodą Annę Hass. Drugie miejsce zajęła Bogumiła Bubiak, a trzecie – Agnieszka Papiewska. Laureatki poprowadzą własne placówki franczyzowe eurobanku. 

Przebieg konkursu

Konkurs „Wygraj eurobank!” ruszył 15 października. Adresowany był do przedsiębiorczych osób, które mają pomysł i energię, by podbijać rynek finansowy. Zadanie konkursowe polegało na symulacji prowadzenia placówki franczyzowej eurobanku w realnym, konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Uczestnicy mieli wykazać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem – ale także zdolnością analizy warunków rynkowych i wiedzą o zarządzaniu. Zadanie konkursowe należało rozwiązać, opierając się o prawdziwe realia franczyzy – warunki rynkowe mniejszego miasta (15-25 tys. mieszkańców) i jasno określone zasady działania placówki. Prowadzący ją przedsiębiorca powinien liczyć się ze wszystkimi lokalnymi wyzwaniami. W ich pokonaniu pomaga mu duże wsparcie ze strony centrali banku – znana marka, dostępność pełnego portfolio produktów, promocja etc.

Nagrody w konkursie, zgodnie z filozofią eurobanku, mają charakter impulsu do dalszego działania:

– I nagroda – pełne sfinansowanie otwarcia placówki franczyzowej eurobanku,
– II i III nagroda – grant, który pozwoli sfinansować 50% kosztów wyposażenia placówki.

Organizatorzy

Organizatorem konkursu jest eurobank. Od momentu powstania we wrześniu 2003 r., nieustannie wdraża on w życie idee swojego twórcy, Mariusza Łukasiewicza (1960-2004). Przełamując schematy w myśleniu o usługach bankowych, udowadnia, że w biznesie kluczowa jest kreatywność, odwaga i innowacja. Zgodnie z tą filozofią, eurobank chce także kreować biznesową rzeczywistość. Konsekwentnie stawia na młode, przedsiębiorcze osoby, inspirując je do rozwoju oraz odważnego realizowania celów. Dlatego od początku swego istnienia bank jest partnerem fundacji promujących młodą przedsiębiorczość: AIP, a wcześniej Studenckiego Forum BCC. Wspierał je w realizacji ich największych kampanii, m.in. programu „Twoja Wizja Rozwoju Przedsiębiorczości”, „Konkursu na Biznesplany” czy „Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości”.

Wśród autorskich inicjatyw eurobanku znajdują się także programy promujące innowacje gospodarcze – wśród nich szeroka kampania na rzecz polskiej kandydatury Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii pod hasłem www.napiszmydoeuropy.pl. 

Partnerem w realizacji konkursu są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości – obecnie największa w Polsce organizacja promująca przedsiębiorczość wśród młodych ludzi. Przez prawie cztery lata działalności w ramach AIP rozpoczęło działalność ponad 2 000 firm. Aktualnie w AIP działa 630 firm. AIP przeprowadziły setki szkoleń, konsultacji, udzieliły wsparcia merytorycznego i grantów kilku tysiącom osób planującym uruchomienie własnego biznesu.

Źródło: Euro Bank