Młodzi klienci mają strategiczne znaczenie dla europejskich banków. Jak wskazują przeprowadzane badania, osoby takie potrzebują specyficznych produktów, które będą w sobie łączyć elastyczność płatności, dynamiczne oferty i niestandardowy wygląd. Obecnie karty płatnicze stały się o wiele silniejszym narzędziem marketingowym, niż były wcześniej i są bardzo dobrym narzędziem komunikacji z grupą docelową.
Przykładem takich kart może być wprowadzona przez MasterCard Europe – MasterCard Electronic BusinessCard, którą zaprojektowano specjalnie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Jednym z pierwszych banków, który zaproponuje swoim klientom taką kartę jest Hypo Alpe-Adria Bank z Chorwacji. MasterCard Europe wierzy, że dzięki połączeniu cech karty MasterCard Electronic z dodatkowymi właściwościami, jakie powinna posiadać dobra karta biznesowa, będzie mógł zaoferować unikalny produkt dla tego sektora, nie tylko Chorwacji, ale też na innych rozwijających się rynkach świata.