Związek Firm Public Relations wspiera organizacje pożytku publicznego

Fundacja SYNAPSIS przewodniczy Porozumieniu AUTYZM-POLSKA, skupiającemu 44 organizacje działające na rzecz osób z autyzmem w całym kraju. Jednym z celów Fundacji jest prowadzenie działań komunikacyjnych zmierzających do podnoszenie wciąż bardzo słabej świadomości społecznej na ten temat.

– Liczba osób z autyzmem rośnie lawinowo. Specjaliści twierdzą, że możemy już mówić o nim, jako o chorobie cywilizacyjnej, która z każdym rokiem dotyczyć będzie coraz większej grupy osób. Dlatego tak ważne jest budowanie świadomości społecznej w tej sprawie oraz działanie na rzecz większej otwartości i wrażliwości na problemy osób niepełnosprawnych – mówi Karolina Cyran-Juraszek, członek Zarządu Fundacji SYNAPSIS i kierownik projektu „Partnerstwo dla Rain Mana”, w ramach którego powstało pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo społeczne zatrudniające dorosłe osoby z autyzmem (Pracownia Rzeczy Różnych SYNAPSIS).

„Zintegrowane Podejście do Public Relations” to szkolenie organizowane przez ZFPR na licencji London School of Public Relations. Składa się z cyklu 15 spotkań prowadzonych przez kadrę zarządzającą największych agencji PR w Polsce. Zajęcia w większości mają charakter warsztatowy. Główny nacisk kładzie się na wiedzę praktyczną oraz analizę studiów przypadku dostosowanych do polskich realiów. Program zajęć obejmuje m.in.: strategię i planowanie, współpracę z mediami, relacje z klientami, organizowanie imprez, finansowanie i budżetowanie, zarządzanie sytuacją kryzysową, internet i nowoczesne technologie, etykę zawodową.

Sesje odbywają się w godzinach popołudniowych w wybrany dzień tygodnia przez trzy miesiące. Kurs kończy się egzaminem pisemnym (w języku polskim) koordynowanym przez Komisję Doradczą w Londynie. Absolwenci otrzymują dyplom wydany przez London School of Public Relations w Wielkiej Brytanii. Aktualnie trwa nabór do edycji wiosennej szkolenia. Kolejne grupy rozpoczną zajęcia 26 lutego, 5 i 13 marca.