Zwyczaje zakupowe Polaków – najnowsze badanie zrealizowane przez Promosfera.pl

Informacje poniżej przydadzą się nie tylko osobom chcącym skutecznie prowadzić sprzedaż w Internecie, ale też reklamodawcom i plannerom domów mediowych. Ponieważ aż 78% konsumentów, zanim podejmie decyzje o zakupie, szuka informacji w Internecie!

W przeprowadzonym badaniu udział wzięło aż 5250 osób, głównie w wieku 21-40 lat (72%), reprezentujących wszystkie województwa Polski. Więcej niż 90% z nich kupuje produkty w Internecie.

Z przeprowadzonych badań wynika, że internauci, zanim podejmą decyzję o zakupie, szukają informacji o produktach przede wszystkim na serwisach internetowych (77,9% wskazań), ale chodzą też po sklepach oglądając różne produkty (aż 64,6% wskazań). Korzystają też z opinii znajomych (63,1 %) i często przeglądają gazetki informacyjne (55,1%). Rzadziej natomiast robią to, korzystając z forów i blogów internetowych ( 40,4%), innych rodzajów reklamy (37,7%) oraz artykułów i recenzji w prasie (33,5%). Aby więc dotrzeć do potencjalnych klientów, najlepiej pokazywać informacje o firmie i produktach w Internecie.

Respondenci podczas zakupów sugerują się najczęściej dobrą ceną (76,2%) i wysoką jakością produktów (72%) oraz atrakcyjną promocją (67,2%). Bardzo ważna jest też marka produktu (63,5%) i opinie znajomych (47,9%). Z kolei mniej ważne są dla nich opinie z forów internetowych (26,5%), nowości (24,4%), oraz duży wybór produktów oferowanych przez sklepy (24%).

Jakie formy promocje internauci uznają za najbardziej atrakcyjne? Najbardziej odpowiadają im bezpłatne produkty i próbki produktu (86%), obniżki cen (84,7%) oraz prezenty dołączone gratis do zakupu produktu (77%). Szalenie popularne są też konkursy promocyjne (75,6%). Lubimy więc polować na wszelkiego rodzaju okazje, które potrafią nakłonić nas do zakupu.

Okazuje się więc, że polscy konsumenci, przyzwyczajeni już do Internetu, przed zakupem najpierw szukają informacji w Internecie. Z kolei mniej interesują ich opinie z forów i blogów, które tak odważnie atakują ostatnio specjaliści od PR-u. Co więcej, polskich internautów interesują głównie produkty w dobrej cenie i dobrej jakości, a najlepiej w promocji. Promocję w internecie warto więc wzmocnić ciekawym konkursem, dając też możliwość wypróbowania produktu za pomocą bezpłatnych próbek i nakłonić do zakupu specjalnym rabatem. Firmy promujące się na portalu Promosfera.pl często wykorzystują właśnie konkursy z nagrodami, bezpłatne próbki i rabaty cenowe.

A co Internauci najbardziej lubią na Promosfera.pl? Większość badanych bierze udział w konkursach (74,4%), lubi polować na okazje (69,5%) oraz szuka bezpłatnych produktów i próbek (51,2%). Cieszy nas również fakt, że aż 78% użytkowników znalazło na Promosfera.pl w dobrej promocji produkt, którego szukało!