Zysk ING Banku Śląskiego wyniósł w 2017 r. 1,4 mld zł. Baza klientów detalicznych wzrosła o 261 tys.

W 2017 roku wstępny skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego osiągnął poziom 1 403 mln zł, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z 2016 rokiem. Na koniec roku ING posiadał 4,53 mln klientów detalicznych oraz 55 tys. klientów korporacyjnych. W 2017 roku wartość kredytów udzielonych przez ING polskim firmom i klientom indywidualnym wzrosła o 12% do 88,4 mld zł. Depozyty przyrosły o 10% do 103,7 mld zł.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2017 roku:

ING Bank Śląski

– W 2017 roku osiągnęliśmy rekordowy zysk netto , który wyniósł 1 403 mln zł. To efekt wzrostu działalności podstawowej – liczby klientów oraz wolumenów komercyjnych – mówi Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego. – W minionym roku łączna liczba klientów przekroczyła poziom 4,53 mln w obszarze detalicznym i 55 tys. w korporacyjnym. To wzrost odpowiednio o 261 tys. i 6,6 tys. Obecnie jesteśmy już trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby klientów. Wzrostom tym towarzyszyły przyrosty wartości kredytów o blisko 10 mld zł oraz depozytów o 9 mld zł. To oznacza, że zarówno w obszarze kredytów detalicznych, jak i korporacyjnych zwiększyliśmy udziały rynkowe rozwijając się 2 razy szybciej niż rynek. Jednocześnie dynamicznie rosła transakcyjność. W ciągu minionego roku liczba przelewów w bankowości mobilnej wzrosła o 50%, a liczba transakcji BLIK-iem ponad trzykrotnie. W ramach bankowości korporacyjnej o 35% wzrosła liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej – dodaje.

– Obserwujemy coraz większą liczbę klientów wybierających cyfrowe kanały kontaktu z bankiem. Na koniec ub.r. 74% kredytów gotówkowych dla klientów indywidualnych oraz 65% w przypadku przedsiębiorców zostało udzielonych przez internet. Po stronie korporacyjnej w ten sposób jest składanych już 93% wniosków kredytowych. Nowoczesne systemy bankowości internetowej i mobilnej zwiększają satysfakcję klientów i pozwalają nam efektywniej obsługiwać ich rosnącą liczbę  – dodał B. Bartkiewicz.

– Chcąc sprostać zmieniającym się regulacjom na rynku oraz oczekiwaniom naszych klientów kładziemy nacisk na automatyzację naszych procesów i digitalizację oferty. Żeby szybko i elastycznie tworzyć nowe rozwiązania i doskonalić obecne usługi zmieniamy również sposób pracy wewnątrz banku – stosujemy podejście Agile oraz nową bardziej efektywną metodologię pracy nad projektami – powiedział prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w 2017 roku:

Źródło: ING Bank Śląski