20 dobrych praktyk Citi w Polsce w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Citi Handlowy

20 inicjatyw CSR Citi w Polsce  pojawiło się w tegorocznej, 15. edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Publikacja ta wydawana od 2002 roku jest jedynym tego typu opracowaniem, wyróżniającym najważniejsze inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

W tegorocznej, jubileuszowej edycji raportu, zarówno liczba praktyk, w porównaniu z rokiem ubiegłym – 880 (811 w raporcie za rok 2015) jak i  firm -180 (137 w raporcie za rok 2015) były rekordowe. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że aż 419 zgłoszonych dobrych praktyk, to inicjatywy długoletnie. Wśród tegorocznych dobrych praktyk znalazło się aż 20 inicjatyw Citi w Polsce: 3 z zakresu pracy, 1 w kategorii środowisko, 1 z zakresu zagadnień konsumenckich oraz aż 15 w kategorii zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnych.

Wśród praktyk długoletnich uwzględniono m.in. takie inicjatywy jak Program Wolontariatu Pracowniczego Citi, badanie „Postawy Polaków wobec finansów”, Nagroda im. prof. Aleksandra Gieysztora. Dobrą praktyką debiutującą na łamach raportu jest  ArtSherlock, aplikacja rewolucjonizująca identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. 

Cieszy nas, że tak wiele naszych praktyk znalazło się w tegorocznym raporcie FOB. Szczególnie znaczący jest fakt, że większość z nich to inicjatywy długoletnie, mające już swoją własną, wyrobioną na rynku, markę, mówi Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. Tak duża liczba dobrych praktyk w raporcie podkreśla strategiczne podejście firmy do społecznej odpowiedzialności biznesu.To już kolejne wyróżnienie w tej dziedzinie – niedawno zostaliśmy laureatem Etycznej Firmy, konkursu organizowanego przez Puls Biznesu.

Raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki” to jedyna tego typu publikacja w Polsce, podsumowująca najważniejsze kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Wszystkie inicjatywy są  pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. Najliczniej reprezentowanym obszarem od kilku lat jest „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”. Co ciekawe, coraz liczniejszą grupę firm zgłaszających swoje inicjatywy CSR są małe i średnie przedsiębiorstwa. W tym roku ich liczba w raporcie była rekordowa: 48 w roku ubiegłym – 35  (w raporcie za rok 2013 – 47).