paysafecard, jeden z wiodących światowych dostawców internetowych metod płatniczych typu prepaid, będący częścią Paysafe Group plc, informuje, że liczba klientów przedsiębiorstwa wzrosła do ponad 2,5 mln miesięcznie. Według najświeższych danych Paysafe Group w 2015 r. firma paysafecard sprzedała kupony gotówkowe o wartości 2,7 mld $, które następnie zostały przetworzone na gotówkę cyfrową i wykorzystane online. Powodem wzrostu jest zdobycie dodatkowych rynków zarówno na terenie Europy, jak i poza nią.
Dostawca gotówkowych kuponów z siedzibą w Austrii umożliwia konsumentom konwersję gotówki na walutę cyfrową i tym samym dokonywanie szybkich, prostych i bezpiecznych płatności online. Użytkownicy kupują paysafecard, a następnie wprowadzają 16-znakowy PIN paysafecard przy zakupie produktów i usług na internetowych platformach z branży gier, społeczności, muzyki, filmu i rozrywki.
- Pod koniec 2015 r. z paysafecard korzystali użytkownicy w 42 krajach, w 24 językach i 23 walutach. Na przestrzeni jednego roku firma paysafecard rozszerzyła swoją działalność o nowe rynki, w tym Nową Zelandię, Kuwejt i Arabię Saudyjską. Od kwietnia metoda płatności paysafecard jest dostępna również w Gruzji.
- Obejmujący wiele rynków zasięg produktu opiera się na sieci dystrybucyjnej złożonej ze sklepów detalicznych, kiosków, stacji benzynowych, urzędów pocztowych i sklepów całodobowych. W 2015 r. było to łącznie ponad 500 000 punktów sprzedaży.
- Metoda płatności paysafecard jest udostępniana przez takie marki jak Spotify, Deutsche Telekom i Ubisoft, a wśród partnerów w dystrybucji znajdują się takie sklepy jak 7Eleven czy Shell. W ubiegłym roku strona paysafecard na Facebooku przekroczyła pułap 1,1 mln obserwatorów.
- Ponowne uruchomienie międzynarodowej strony internetowej, konta internetowych płatności my paysafecard, panelu płatności (który pojawia się na ekranie podczas korzystania z paysafecard) oraz aplikacji paysafecard jeszcze bardziej ułatwia milionom użytkowników obsługę transakcji.
- Firma paysafecard umocniła swoją pozycję na wybranych rynkach europejskich za sprawą marketingu, promocji i komunikacji w Hiszpanii, Francji, Grecji, Włoszech i Polsce dzięki zwiększaniu rozpoznawalności produktu i firmy oraz promocji korzyści płynących z płatności internetowych typu prepaid.
- W Austrii, firma paysafecard zwyciężyła w plebiscycie „Austrian Leading Companies” w kategorii „Big Player in Vienna” (obroty powyżej 50 mln euro). Firma zdobyła ponadto trzy dodatkowe światowe nagrody.
- paysafecard okazała w 2015 r. swoje wsparcie dla światowej społeczności graczy, sponsorując ESL (największą i najstarszą ligę eSports).
- Od lutego 2016 r. paysafecard jest metodą płatności na platformie gier PlayStation® i PlayStation®4, potwierdzając tym samym swój nieprzerwany rozwój kanałów i różnych obszarów działalności.
Dyrektor generalny paysafecard, Udo Müller, o wynikach przedsiębiorstwa: „Entuzjazm, z jakim użytkownicy przyjęli PIN-y paysafecard obrazuje, że są one podstawową i nieodłączną częścią obecnego świata płatności cyfrowych. Na przestrzeni ostatnich kilku lat znacznie zwiększyliśmy zakres zastosowania naszych rozwiązań płatniczych, dostarczając milionom użytkowników na całym świecie znaczącą i bezpieczną metodę realizacji płatności w Internecie”.
2015 był kolejnym rokiem obrachunkowym, w którym cała Grupa Paysafe odnotowała dobre wyniki. Dochody wzrosły o 68% do 613,4 mln $ w porównaniu do 365,0 mln $ w 2014 r. Przy stałej podstawie walutowej pro forma dochody w roku obrachunkowym 2015 wzrosły o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł w roku 2015 152,6 mln $, w porównaniu do 86,1 mln w 2014. Udziały paysafe zostały w grudniu 2015 r. dopuszczone do obrotu na Głównym Rynku Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych (LSE).
Źródło: paysafecard