23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

Już 23 czerwca przekonamy się, które banki noszą miano najlepszych w Polsce. Tego dnia ogłosimy wyniki 11. edycji rankingu Złoty Bankier, największego badania w tym sektorze. Poznamy banki, które gwarantują najwyższe standardy obsługi klienta i posiadają najlepsze produkty.

Przypomnijmy – już po raz jedenasty organizujemy ranking Złoty Bankier, który jest drobiazgowym badaniem sektora bankowego. O tym, do kogo powędrują statuetki „Złoty Bankier”, decydują audytorzy z ośrodków badawczych, Zespół Ekspertów oraz Państwo – nasi czytelnicy. Badania prowadzone są kilkutorowo, przez cały pierwszy kwartał roku.

Ogłoszenie wyników tegorocznej edycji rankingu już we wtorek 23 czerwca w wideorelacji dostępnej na łamach Bankier.pl i PB.pl, w specjalnym dodatku do papierowego wydania „Pulsu Biznesu” oraz w naszych mediach społecznościowych. Tym razem zamiast na uroczystej gali finałowej, spotkamy się online. Bądźcie jutro razem z nami!

Jak powstaje ranking Złoty Bankier?

Zwycięzców tegorocznego rankingu Złoty Bankier 2020 wyłanialiśmy przez cały pierwszy kwartał. Dlaczego tak długo?

Kategoria główna. Partnerzy merytoryczni badania, Kantar i Obserwatorium.biz, wielokrotnie poddawali drobiazgowej analizie standardy obsługi klienta i użyteczność serwisów bankowości internetowej. W 14 badanych instytucjach tajemniczy klienci zaaranżowali 950 wizyt, podczas których założyli 84 rachunki osobiste, a dodatkowo wykonali 840 zdalnych interakcji z pracownikami banków przez telefon i e-mail. 60 dni trwał audyt bankowych serwisów transakcyjnych, podczas których sprawdzano ich dostępność, w tym częstość awarii czy przerw w dostępie do kont. Systemy  bankowości internetowej i mobilnej przez 100 godzin weryfikowano pod kątem użyteczności dla klientów. Suma wyników tych badań pozwoliła wskazać liderów w kategorii Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi, ze Złotym Bankiem 2020 na czele.

Kategorie produktowe. Od stycznia do marca włącznie redaktorzy Bankier.pl analizowali szczegółowe parametry produktów bankowych, by móc wskazać najlepszych w kategoriach: Konto osobiste, Karta kredytowa, Kredyt hipoteczny i Kredyt gotówkowy.

Kategorie internautów. O przyznaniu statuetek Złoty Bankier w kategoriach Najlepszy spot reklamowy, Social media i Bank wrażliwy społecznie zadecydowały głosy oddawane na banki w internetowej ankiecie, opinie dziennikarzy Bankier.pl i „Pulsu Biznesu” oraz wskazania rynkowych ekspertów reprezentowanych przez patronów badania – Nowy Marketing, Sotrender, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Dragon Rouge.

Kategorie specjalne. W tej edycji badania ponownie ocenialiśmy najnowsze rozwiązania technologiczne w finansach – najlepsi w opinii zespołu ekspertów będą mogli przez kolejny rok szczycić się mianem twórcy Innowacji FinTech 2020. Z kolei wspomniany audyt systemów bankowości internetowej i mobilnej kolejny rok z rzędu pozwolił na przyznanie wyróżnień w kategorii Bezpieczeństwo – Najlepsze praktyki.

Szczegółowe informacje na temat metodologii badania są dostępne w Regulaminie Rankingu na stronie www.zlotybankier.pl. Więcej na temat tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier w naszym artykule.

***

Organizatorami rankingu Złoty Bankier są Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Partnerzy merytoryczni to Kantar Polska i Obserwatorium.biz, partnerzy wspierający – Securing i Symetria. Patronami tegorocznego badania są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Sotrender, NowyMarketing.pl, Dragon Rouge i Smart.Bankier.pl. Partnerem strategicznym badania jest MasterCard.