46% Polaków robi zakupy internetowe w czasie pracy

Blisko co drugi Polak pracujący przy komputerze wykorzystuje czas pracy na zakupy w internecie. Kosztuje to rocznie polskie przedsiębiorstwa  ponad miliard złotych.

Według badań przeprowadzonych przez firmę TimeCamp czas w pracy spędzony przez pracowników na portalach zakupowych kosztuje polskie przedsiębiorstwa 1 497 763 000 złotych. Wydawać by się mogło, że portale społecznościowe, na czele z Facebookiem są najpopularniejszym sposobem wykorzystania internetu w celach prywatnych, zajmują one jednak stosunkowo mniej czasu niż buszowanie po portalach aukcyjnych.

Najchętniej odwiedzane strony w czasie pracy


Porównując najchęteniej odwiedzane strony internetowe, Facebook plasuje się na pierwszym miejscu. Jednak przy analizie formy spędzania czasu w pracy w internecie, najczęściej i najdłużej pracownicy przebywają na portalach zakupowych. Co jest tego przyczyną?

Najpopularniejsze aplikacje i strony


– Zrozumiałym jest, że gdy chcę coś kupić najpierw przeglądam ofertę, wybieram najlepszy produkt i sprawdzam cenę. Na portal aukcyjny wchodzę nawet kilkadziesiąt razy dziennie, muszę to robić w czasie pracy, bo inaczej mogę stracić najlepsze okazje- mówi Andrzej z wrocławskiej firmy internetowej.

Najpopularniejsze formy spędzania prywatnego czasu w pracy

Najczęściej pracownicy, którzy robią zakupy przez internet, poświęcają w ciągu dnia na to 40 minut. W przypadku użytkowników portali społecznościowych ich średni czas jest zdecydowanie mniejszy i wynosi 9 minut.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 3141 pracowników, w którym każdy z nich uczestniczył przez średnio 88 godzin. Wyniki pokazały, że każdy pracnownik spędzał średnio 1 godzinę i 11 minut dziennie na portalach nie związanych z pracą.  Najczęsciej odwiedzanymi witrynami był Facebook, Youtube, Gadu-Gadu i Allegro. Natomiast najwięcej czasu zajmowały zakupy przez internet, wizyty na portalach społecznościowych i gry online.

Najczęściej występujące kat. w pracy


 

* Średnio każdy pracownik brał udział w badaniu przez 88 godzin i spędził 16 godzin przed komputerem zajmując się rzeczami nie związanymi z pracą, co stanowi 19% badanego czasu. Średnio każdy pracownik spędzał 1 godzinę i 11 minut dziennie na portalach nie związanych z pracą.

Źródło: Time Solutions