5 finalistów o krok od wygrania własnej placówki franczyzowej eurobanku

Zakończył się pierwszy etap skierowanego do młodych przedsiębiorców konkursu „Wygraj eurobank!”. Znamy już 5 finalistów, którzy 23 lutego będą prezentować swoje pomysły i rywalizować o placówkę franczyzową eurobanku, wartą kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Przez 3 miesiące młodzi ludzie z całej Polski przesyłali swoje prace na konkurs “Wygraj eurobank”. Mają plan na własny biznes i chcą go realizować razem z eurobankiem. Już niedługo poznamy zwycięzcę, który otrzyma placówkę franczyzową eurobanku. Autor najlepszego biznesplanu zostanie w nagrodę właścicielem wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych oddziału. Na laureatów II i III miejsca czekają zaś granty, które pomogą im w założeniu własnego bankowego biznesu. Organizatorem konkursu jest eurobank, lider innowacji na rynku finansowym, od lat zaangażowany w promocję młodej przedsiębiorczości. Partnerem akcji są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Szczegółowe informacje o konkursie oraz lista laureatów znajdują się na stronie www.wygrajeurobank.pl.

Finał

Dziś już wiemy kto będzie walczył o główne nagrody – 5 finalistów, autorów najlepszych biznesplanów, zostało zaproszonych na finał konkursu, który odbędzie się 23 lutego w Warszawie. Bogumiła Bubiak, Joanna Brzozowska, Anna Hass, Agnieszka Papiewska oraz Mariusz Rogalski będą prezentować swoje plany biznesowe przed kapitułą złożoną ze znanych ekonomistów, przedstawicieli eurobanku oraz AIP. Do swoich pomysłów muszą przekonać m.in. prof. Jerzego Nowakowskiego z SGH i prof. Andrzeja Gospodarowicza z UE we Wrocławiu, Roberta Stanilewicza, dziennikarza TVN oraz Andrzeja Nierychło, dziennikarza TV Biznes. W kapitule zasiadają także: Michał Wiśniewski z Profit System,  Tomasz Bonek z money.pl, Michał Macierzyński (Bankier.pl), Grzegorz Święch, Tomasz Pawłowski i Marcin Hołda z eurobanku oraz Dariusz Żuk z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. 

O wyborze zwycięzcy decydować będzie też Maciek Szczechura, wiceprezes eurobanku: Projekt franczyzy eurobanku funkcjonuje doskonale od półtora roku – oddajemy więc w ręce uczestników sprawdzony model, który jednocześnie daje ogromny potencjał rozwoju. Mamy nadzieję, że konkurs zainspiruje wielu przedsiębiorców do kreatywnych, innowacyjnych rozwiązań, ale też pomoże im w poznaniu rynkowych mechanizmów.

Przebieg konkursu

Konkurs „Wygraj eurobank!” ruszył 15 października. Adresowany jest do przedsiębiorczych osób, które mają pomysł i energię, by podbijać rynek finansowy. Zadanie konkursowe polegało na symulacji prowadzenia placówki franczyzowej eurobanku w realnym, konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Uczestnicy mieli wykazać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem – ale także zdolnością analizy warunków rynkowych i wiedzą o zarządzaniu. Zadanie konkursowe należało rozwiązać, opierając się o prawdziwe realia franczyzy – warunki rynkowe mniejszego miasta (15-25 tys. mieszkańców) i jasno określone zasady działania placówki. Prowadzący ją przedsiębiorca powinien liczyć się ze wszystkimi lokalnymi wyzwaniami. W ich pokonaniu pomaga mu duże wsparcie ze strony centrali banku – znany szyld, dostępność pełnego portfolio produktów, promocja etc.

Nagrody w konkursie, zgodnie z filozofią eurobanku, mają charakter impulsu do dalszego działania:

–  I nagroda – pełne sfinansowanie otwarcia placówki franczyzowej eurobanku,
–  II i III nagroda – grant, który pozwoli sfinansować 50% kosztów wyposażenia placówki.

W konkursie wzięło udział 40 młodych, przedsiębiorczych osób, ze wszystkich regionów Polski. 82% wszystkich zgłoszeń nadesłali młodzi ludzie, w wieku do 26 lat. Zgłoszenia napływały zarówno od tych, którzy mają już doświadczenie w prowadzeniu działalności gosporadczej, jak i dopiero aspirujących przedsiębiorców, kobiet i mężczyzn.  Kandydaci chcieli zakładać placówki franczyzowe eurobanku aż w 24 miastach! To obrazuje, iż oferta franczyzowa eurobanku jest atrakcyjną formą prowadzenia własnego biznesu.

Gdzie znaleźć informacje o konkursie

–  Podstawowym źródłem informacji nt. konkursu jest strona www.wygrajeurobank.pl
–  Dodatkowe informacje znajdują się na stronie poświęconej modelowi franczyzy eurobanku: www.eurobankpartner.pl

Organizatorzy

Organizatorem konkursu jest eurobank. Od momentu powstania we wrześniu 2003 r., eurobank nieustannie wdraża w życie idee swojego twórcy, Mariusza Łukaszewicza (1960-2004). Przełamując schematy w myśleniu o usługach bankowych, udowadnia, że w biznesie kluczowa jest kreatywność, odwaga i innowacja. Zgodnie z tą filozofią, eurobank chce także kreować biznesową rzeczywistość. Konsekwentnie stawia na młode, przedsiębiorcze osoby, inspirując je do rozwoju oraz odważnego realizowania celów. Dlatego od początku swego istnienia bank jest partnerem fundacji promujących młodą przedsiębiorczość: AIP, a wcześniej Studenckiego Forum BCC. Wspierał je w realizacji ich największych kampanii, m.in. programu Twoja Wizja Rozwoju Przedsiębiorczości, Konkursu na Biznesplany czy Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości.

Wśród autorskich inicjatyw eurobanku znajdują się także programy promujące innowacje gospodarcze – wśród nich szeroka kampania na rzecz polskiej kandydatury Europejskiego Instytutu technologii i Innowacji pod hasłem www.napiszmydoeuropy.pl. 

Partnerem w realizacji konkursu są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości – obecnie największa w Polsce organizacja promująca przedsiębiorczość wśród młodych ludzi. Przez prawie cztery lata działalności w ramach AIP rozpoczęło działalność ponad 2 000 firm. Aktualnie w AIP działa 630 firm. AIP przeprowadziły setki szkoleń, konsultacji, udzieliły wsparcia merytorycznego i grantów kilku tysiącom osób planujących start własnego biznesu.
 
 
Źródło: Euro Bank