70 proc. osób korzystających z usług Wonga to klienci mobilni

Klienci Wonga mogą już pożyczać do 20 tys. zł nawet na 5 lat. 70 proc. osób korzystających z usług Wonga to klienci mobilni. 

Średnia wartość pożyczki ratalnej udzielonej przez Wonga w I półroczu 2018 r. wyniosła 1827 zł, a średni czas jej trwania sięgnął 247 dni. Pożyczki ratalne stanowią już 91 proc. portfela firmy. W II kwartale 2018 r. Wonga wydłużyła okres finansowania o 36 miesięcy (z 24 do 60 miesięcy). Maksymalna kwota jaką mogą uzyskać pożyczkobiorcy wzrosła o 10 tys. zł i sięgnęła 20 tys. zł.

leungchopan, YAY foto

– Systematycznie zwiększamy wartość udzielanego finansowania i wydłużamy termin spłaty zadłużenia. Spodziewamy się dalszego, stopniowego wzrostu średniej kwoty udzielonej pożyczki. Jesteśmy przekonani, że krótkoterminowa pożyczka jako sposób na zaspokojenie nagłej potrzeby finansowej, jest i powinna być produktem niszowym, oferowanym w odpowiedzialny sposób – wyjaśnia Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga w Polsce.

Klient coraz bardziej mobilny

Przeciętny pożyczkobiorca Wonga ma 32 lata, a jego deklarowany dochód wynosi 3,8 tys. zł. Wszyscy klienci firmy mają rachunek bankowy i telefon komórkowy oraz dostęp do internetu, a jedna czwarta wyższe wykształcenie.

— Osoby korzystające z oferty Wonga to świadomi konsumenci. Kierujemy się w stronę klienta prime, osób, które z powodzeniem mogą być klientami banków. Osobom, które mogą wylegitymować się dobrą historią kredytową, oferujemy ceny pożyczek porównywalne z bankami. Naszym atutem jest natomiast brak zbędnych formalności i szybka decyzja o udzieleniu pożyczki — mówi Sylwia Drejer-Cichucka.

Coraz więcej osób korzystających z usług Wonga to klienci mobilni. Jak wynika z danych firmy w pierwszej połowie 2018 r. już niemal 70 proc. pożyczkobiorców stanowiły osoby, które chociaż raz aplikowały o udzielenie finansowania z wykorzystaniem smartfona.

– W 2016 r. za pośrednictwem kanału mobilnego o udzielenie finansowania wnioskował co drugi klient Wonga. Obecnie udział klientów mobilnych jest jeszcze wyższy, co świadczy o tym, że z usług naszej firmy korzystają osoby obeznane z nowymi technologiami – mówi Sylwia Drejer-Cichucka.

Na co pożyczają Polacy

Wonga regularnie bada cele, na które pożyczają Polacy. Na koniec II kw. 2018 r. po tego typu finansowanie sięgali najczęściej by pokryć koszty remontu domu lub mieszkania (30 proc. pożyczkobiorców). Na drugim miejscu (24 proc.) znalazły się pożyczki na nowy środek transportu – samochód bądź rower. 24 proc. klientów zainwestowało dodatkowe środki w pokrycie niespodziewanych wydatków związanych z różnego rodzaju naprawami. 22 proc. polskich pożyczkobiorców skorzystało z finansowania zewnętrznego na zakup sprzętu elektronicznego, a tylko nieliczni (9 proc. klientów) zaciągnęli pożyczki na porycie wydatków sezonowych. Badanie dla Wonga zostało przeprowadzone przez Ipsos.

Źródło: Wonga