PKO Bank Polski ma już ponad 8 mln aktywnych aplikacji. Użytkownicy IKO wykonali w sumie ponad 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld złotych. Co sekundę w aplikacji klienci wykonują 9 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 361 przelewów, co godzinę – 295 tys. logowań, codziennie – ponad 32 mln interakcji.
Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 8 mln. Od momentu uruchomienia, w marcu 2013 roku, użytkownicy w sumie logowali się do niej 9,3 mld razy, zrobili 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 9 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 361 przelewów, co godzinę – 295 tys. logowań, codziennie – ponad 32 mln tapnięć (dotknięć ekranu). Aplikacja PKO Banku Polskiego ma już ponad 100 funkcji i ciągle przybywa w niej nowych możliwości oraz usług dla użytkowników.
Aplikacja mobilna IKO została uruchomiona ponad 11 lat temu i cały czas dynamicznie się rozwija zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i dostarczanych im funkcji oraz oferowanych produktów i usług. Jako jeden z istotnych elementów strategii PKO Banku Polskiego będzie nadal rozbudowywana, tworząc szeroki ekosystem usług, także pozabankowych.
– Mocno wsłuchujemy i wczytujemy się w opinie naszych klientów, dlatego rozbudowujemy aplikację, dostosowaną do ich rosnących potrzeb i wymagań. Te 8 milionów aktywnych aplikacji potwierdza, że PKO Bank Polski jest liderem mobilnej bankowości i konsekwentnie, zgodnie ze strategią, rozwija się cyfrowo. Nieustannie rosnące liczby, pokazujące aktywne korzystanie przez użytkowników IKO z usług bankowych i pozabankowych są dowodem na to, że nasza aplikacja jest wygodna, bezpieczna i codziennie aktywnie używana. Mocnym wsparciem dla coraz większej popularności IKO jest też praca naszych doradców w oddziałach i na bankowej infolinii, którzy na co dzień edukują i wspierają klientów, podpowiadając im, jak mogą korzystać z coraz to nowych możliwości IKO. Bankowość w smartfonie wraz z rozwijającym się ekosystemem usług dodanych to przyszłość i nowe możliwości zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Aplikacja mobilna IKO jest i będzie w kolejnych latach jednym z filarów rozwoju największego polskiego banku – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
Nowe funkcje i usługi, z jakich od niedawna mogą korzystać użytkownicy aplikacji mobilnej, to m.in.: tryb dyskretny (ukrywanie salda), nowa odsłona kantoru internetowego, podpowiadanie strefy parkowania w wybranych miastach, bardziej szczegółowa analiza wydatków przez Asystenta głosowego oraz usługi dodatkowe, np. Telemedycyna, Bezpieczny Ekran, Bezpiecznie w Internecie, kody do Multikina.
Wśród wdrożeń zaplanowanych w IKO w najbliższej przyszłości jest m.in.: czat z konsultantem, możliwość złożenia reklamacji, zakup i obsługa ubezpieczenia na życie i wniosek o karty kredytowe dla klientów firmowych.
Klienci PKO Banku Polskiego logują się do IKO co godzinę średnio 295 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku (2014) działania aplikacji takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2019 roku – prawie 90 tys., a w ubiegłym roku ta liczba przekroczyła 270 tys. W ciągu ponad 11 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2016 –11,5 mln, w 2019 – 170 mln, zaś w całym roku 2023 było ich już ponad 859 mln.
Średnio codziennie w IKO realizowanych jest prawie 2,7 mln różnych operacji finansowych. Najczęściej użytkownicy płacą BLIKIEM w internecie – to 29 proc. ze wszystkich transakcji, robią przelew na rachunek (20 proc.) oraz przelew na telefon (16 proc.). Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie 9 razy w każdej sekundzie, co minutę zlecają 361 przelewów, a w ciągu doby bank notuje 32 mln interakcji, czyli dotknięć ekranu smartfona w aplikacji.
Dużą popularnością wśród klientów cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 56 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie.
Aplikacja IKO dobrze oceniania i nagradzana
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce, która ma ponad 100 funkcji. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię konta, zrobić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, otworzyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, przelewu split payment, korzystania z trybu ciemnego, z BLIKA zbliżeniowego oraz z usługi z zakresu płatności odroczonych PKO Płacę później. Są też funkcje: płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”. Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego. W aplikacji działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie, które ułatwia codzienne bankowanie oraz analizę wydatków i oszczędności za pomocą mówionych poleceń. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach otwartej bankowości).
Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego ponad 1,2 mln ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. IKO zdobyło też w tym roku, w 13. edycji konkursu Mobile Trends Awards, dzięki głosom internautów nagrodę za rozwój aplikacji. Największy polski bank został też laureatem Celent Model Bank Awards w kategorii wzmacniania pozycji klienta („Empowering the Customer”) za PKO Płacę później (usługę z zakresu płatności odroczonych) i Platformę usług dodatkowych, dostępne również w aplikacji mobilnej.
Źródło: PKO BP