86% wzrost depozytów powierzonych SKOK Piast

SKOK Piast w ostatnich latach wyrosła do pozycji drugiej, co do wielkości Kasy w kraju. Wartość jej aktywów pod koniec 2004 roku wynosiła 227 milionów złotych, co w porównaniu z poprzednim rokiem oznacza 87% wzrost. Z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na oszczędzanie poza bankiem. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy członkowie SKOK Piast ulokowali w Kasie ponad 162 miliony złotych.

W tym samym czasie SKOK „Piast” udzieliła blisko stu pięćdziesięciu tysięcy kredytów, z czego ponad sto tysięcy stanowiły najbardziej popularne pożyczki krótkoterminowe tzw. „chwilówki”.

Rosnące zainteresowanie ofertą Kasy doprowadziło do wyraźnego rozszerzenia obszaru działalności do sześciu regionów geograficznych, które objęły swoim zasięgiem całe terytorium Polski. Tak szybki rozwój na rynkach lokalnych był możliwy między innymi dzięki przyłączeniu innych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych. W marcu 2004 roku Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo – Kredytowa „Piast” zwiększyła liczbę członków o 67% osiągając poziom 69 tysięcy, przy jednoczesnym wzroście liczby oddziałów do 84. Pod koniec roku 2004 liczba członków SKOK „Piast” wynosiła już blisko 80 tysięcy.

Uruchomiono 14 nowych punktów kasowych (m.in. Wrocławiu, Lublinie, Rzeszowie, Chełmie, Zamościu, Zielonej Górze, Polkowicach, Kielcach, Kutnie, Bolesławcu). Działania te były wpisane w strategię rozwojową SKOK Piast, która zakłada regularne zwiększenie dostępności do punktów kasowych dla aktualnych, jak i potencjalnych członków.

Dzięki tym połączeniom członkowie zrzeszeni w Kasach otrzymali możliwość korzystania z atrakcyjnej oferty pożyczek i lokat. Blisko 80 tysięcy członków SKOK Piast zyskało na wprowadzeniu licznych zmian w zarządzaniu Kasą. Z początkiem roku 2005 SKOK Piast uzyskała certyfikat potwierdzający zgodność wdrożonego systemu zarządzania jakością z wymaganiami normy ISO 9001-2000.

W instytucji finansowej, jaką jest SKOK „Piast”, skuteczność zarządzania ma realne przełożenie na bezpieczeństwo operacji dokonywanych przez osoby, korzystające z jej usług. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych systemów teleinformatycznych ulepszono również przepływ informacji koniecznych do sprawnej obsługi w poszczególnych punktach kasowych.