Adyen analizuje trendy wydatków we Francji w czasie letniej rywalizacji sportowej

Analiza danych transakcyjnych Adyen ukazuje ekonomiczny wpływ globalnych wydarzeń sportowych na lokalną gospodarkę. Za ponad jedną trzecią całkowitej autoryzowanej sprzedaży we Francji, począwszy od 24 lipca 2024 r., odpowiadają konsumenci z zagranicy. Za 22 proc. międzynarodowych transakcji dokonanych we Francji na tydzień po rozpoczęciu święta sportu odpowiadają turyści z USA. To więcej niż Niemcy (8 proc.), Wielka Brytania (6,5 proc.) i Hiszpania (6 proc.) łącznie. Konsumenci z Chin wydają na dobra luksusowe 9-krotność średniej wartości transakcji dokonywanych w tym sektorze.

fot. sutadimages / Shutterstock

Adyen, platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, zanotowała gwałtowny wzrost wolumenu transakcji w punktach sprzedaży detalicznej oraz w branży hotelarskiej we Francji w związku ze zwiększoną liczbą odwiedzin podczas letniej rywalizacji sportowej.

Od 24 lipca Adyen autoryzował we Francji transakcje stacjonarne i internetowe o wartości ponad 1,7 mld euro w branżach takich jak handel detaliczny, hotelarstwo i rozrywka (włączając obiekty sportowe). Klienci zagraniczni odpowiadali za 35 proc. autoryzowanych transakcji w kraju, a na czele tabeli wydatków znajdują się obecnie podróżujący z USA. Odpowiadają oni za prawie 22 proc. autoryzowanej sprzedaży dokonywanej przez klientów zagranicznych. Na drugim miejscu uplasowali się turyści z Niemiec (8 proc), a na trzecim z Wielkiej Brytanii (6,5 proc).

Sprzedawcy towarów luksusowych, którzy swoje siedziby mają we Francji, przyciągają zamożnych klientów, ale to klienci z Chin wydają dziewięć razy więcej niż wynosi średnia wartość transakcji w branży. Drugie i trzecie miejsce zajmują Japonia (6 razy więcej) oraz USA (5 razy więcej).

– Międzynarodowe wydarzenia sportowe nie tylko wnoszą radość i emocje na arenę, welodrom czy basen, ale także wyraźnie pobudzają lokalną gospodarkę. Tegoroczna letnia rywalizacja sportowa to doskonała szansa dla firm zajmujących się handlem detalicznym i hotelarstwem. Zagraniczni klienci odpowiadają za ponad jedną trzecią wolumenu transakcji przetwarzanych na naszej platformie dla Unified Commerce we Francji, a analizy wykazują, jak ważni tego lata są amerykańscy kibice. Ciekawie będzie zobaczyć, jak to się rozwinie w naszych zestawieniach i która narodowość zajmie pierwsze miejsce w tabeli liderów wydatków po zakończeniu święta sportu – komentuje Alexa von Bismarck, prezes Adyen na region EMEA.

Firmy wygrywają dzięki technologii

Analiza Adyen wskazuje, że firmy korzystające z najnowszych technologii wspierających płatności czerpią korzyści z podekscytowania fanów. Obejmuje to m.in.: umożliwienie turystom płacenie w ich lokalnej walucie oraz oferowanie im preferowanych metod płatności. Dla przykładu frank szwajcarski jest preferowanym wyborem dla połowy klientów ze Szwajcarii odwiedzających Francję. Brytyjscy klienci również lubią mieć tę opcję – 46 proc. decyduje się płacić w funtach zamiast w euro, a jedna trzecia (33 proc.) Kanadyjczyków wybiera dolary kanadyjskie.

– Międzynarodowi fani chcą kupować towary, korzystając z preferowanych przez nich metod płatności, a my zaobserwowaliśmy znaczne korzyści dla naszych klientów, oferując więcej opcji, za pomocą których mogą to zrobić. Obejmuje to Alipay dla chińskich turystów, technologię „By Now Pay Later” i portfele cyfrowe dla tych, którzy wolą płatności bez karty i transakcje bezgotówkowe. We Francji prawie wszyscy goście z Australii (89 proc.) wolą płacić zbliżeniowo, zamiast wsuwać karty do terminali i wprowadzać kod PIN – dodaje Alexa von Bismarck.

– Wykorzystanie technologii w sklepie znacznie poprawia jakość obsługi klienta – sama możliwość przewalutowania dostępna w punkcie sprzedaży oznacza, że ​​kupujący ma jasne ramy cenowe podczas dokonywania zakupu. Firmy działające w miastach-gospodarzach mają realną szansę na zbudowanie zaufania wśród międzynarodowych konsumentów i wzmocnienie pozytywnego postrzegania ich marki na rynkach, na których działają.

Źródło: Adyen