Analiza danych transakcyjnych Adyen ukazuje ekonomiczny wpływ globalnych wydarzeń sportowych na lokalną gospodarkę. Za ponad jedną trzecią całkowitej autoryzowanej sprzedaży we Francji, począwszy od 24 lipca 2024 r., odpowiadają konsumenci z zagranicy. Za 22 proc. międzynarodowych transakcji dokonanych we Francji na tydzień po rozpoczęciu święta sportu odpowiadają turyści z USA. To więcej niż Niemcy (8 proc.), Wielka Brytania (6,5 proc.) i Hiszpania (6 proc.) łącznie. Konsumenci z Chin wydają na dobra luksusowe 9-krotność średniej wartości transakcji dokonywanych w tym sektorze.
Adyen, platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, zanotowała gwałtowny wzrost wolumenu transakcji w punktach sprzedaży detalicznej oraz w branży hotelarskiej we Francji w związku ze zwiększoną liczbą odwiedzin podczas letniej rywalizacji sportowej.
Od 24 lipca Adyen autoryzował we Francji transakcje stacjonarne i internetowe o wartości ponad 1,7 mld euro w branżach takich jak handel detaliczny, hotelarstwo i rozrywka (włączając obiekty sportowe). Klienci zagraniczni odpowiadali za 35 proc. autoryzowanych transakcji w kraju, a na czele tabeli wydatków znajdują się obecnie podróżujący z USA. Odpowiadają oni za prawie 22 proc. autoryzowanej sprzedaży dokonywanej przez klientów zagranicznych. Na drugim miejscu uplasowali się turyści z Niemiec (8 proc), a na trzecim z Wielkiej Brytanii (6,5 proc).
Sprzedawcy towarów luksusowych, którzy swoje siedziby mają we Francji, przyciągają zamożnych klientów, ale to klienci z Chin wydają dziewięć razy więcej niż wynosi średnia wartość transakcji w branży. Drugie i trzecie miejsce zajmują Japonia (6 razy więcej) oraz USA (5 razy więcej).
– Międzynarodowe wydarzenia sportowe nie tylko wnoszą radość i emocje na arenę, welodrom czy basen, ale także wyraźnie pobudzają lokalną gospodarkę. Tegoroczna letnia rywalizacja sportowa to doskonała szansa dla firm zajmujących się handlem detalicznym i hotelarstwem. Zagraniczni klienci odpowiadają za ponad jedną trzecią wolumenu transakcji przetwarzanych na naszej platformie dla Unified Commerce we Francji, a analizy wykazują, jak ważni tego lata są amerykańscy kibice. Ciekawie będzie zobaczyć, jak to się rozwinie w naszych zestawieniach i która narodowość zajmie pierwsze miejsce w tabeli liderów wydatków po zakończeniu święta sportu – komentuje Alexa von Bismarck, prezes Adyen na region EMEA.
Firmy wygrywają dzięki technologii
Analiza Adyen wskazuje, że firmy korzystające z najnowszych technologii wspierających płatności czerpią korzyści z podekscytowania fanów. Obejmuje to m.in.: umożliwienie turystom płacenie w ich lokalnej walucie oraz oferowanie im preferowanych metod płatności. Dla przykładu frank szwajcarski jest preferowanym wyborem dla połowy klientów ze Szwajcarii odwiedzających Francję. Brytyjscy klienci również lubią mieć tę opcję – 46 proc. decyduje się płacić w funtach zamiast w euro, a jedna trzecia (33 proc.) Kanadyjczyków wybiera dolary kanadyjskie.
– Międzynarodowi fani chcą kupować towary, korzystając z preferowanych przez nich metod płatności, a my zaobserwowaliśmy znaczne korzyści dla naszych klientów, oferując więcej opcji, za pomocą których mogą to zrobić. Obejmuje to Alipay dla chińskich turystów, technologię „By Now Pay Later” i portfele cyfrowe dla tych, którzy wolą płatności bez karty i transakcje bezgotówkowe. We Francji prawie wszyscy goście z Australii (89 proc.) wolą płacić zbliżeniowo, zamiast wsuwać karty do terminali i wprowadzać kod PIN – dodaje Alexa von Bismarck.
– Wykorzystanie technologii w sklepie znacznie poprawia jakość obsługi klienta – sama możliwość przewalutowania dostępna w punkcie sprzedaży oznacza, że kupujący ma jasne ramy cenowe podczas dokonywania zakupu. Firmy działające w miastach-gospodarzach mają realną szansę na zbudowanie zaufania wśród międzynarodowych konsumentów i wzmocnienie pozytywnego postrzegania ich marki na rynkach, na których działają.
Źródło: Adyen