Jak wygląda specyfika rynku finansowego oraz jego marketingowe, sprzedażowe i PR-owe mechanizmy? Jak mądrze zarządzać domowym budżetem? Co to jest RRSO i dlaczego jest ważne? Jak prowadzić biznesowe negocjacje i osiągnąć sukces w sprzedaży?
Odpowiedzi na te i inne pytania mogli uzyskać studenci WSB we Wrocławiu biorący udział w cyklu wykładów, przygotowanych przez Ferratum Bank i prowadzonych przez praktyków z dziedziny finansów, bankowości, marketingu i PR.
„Akademia Praktyków Finansów” to zainicjowany przez Ferratum Bank projekt informacyjno-edukacyjny, którego celem jest przybliżenie studentom zagadnień związanych z finansami widzianymi z różnych punktów widzenia. Dzięki cyklowi wykładów i prezentacji prowadzonych przez praktyków z branży finansowej mogli dowiedzieć się jak wygląda specyfika tej branży, jak buduje się wizerunek marki finansowej, czym wyróżnia się pod względem wykorzystywanych narzędzi marketingowych i sprzedażowych, jak radzi sobie w komunikacji w mediach społecznościowych.
– Jako międzynarodowa instytucja finansowa zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest edukacja finansowa młodych ludzi. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu współpracy z uczelnią wyższą, której studenci na co dzień mają styczność z zagadnieniami dotyczącymi zarządzania i finansów. Chcemy przekazać im wartościową wiedzę, a poprzez cykl warsztatów nauczyć ich odpowiedzialnego zarządzania finansami osobistymi.Uważamy, że odpowiednia edukacja finansowa Polaków jest niezwykle potrzebna. Zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności wobec konsumentów, którzy szukają nie tylko najlepszych rozwiązań finansowych, skrojonych na miarę ich potrzeb, ale i merytorycznego wsparcia w tak trudnej sferze, jaką są finanse. Widzimy problem braku wiedzy finansowej u ludzi młodych.Często nie zdają sobie sprawy z faktu, że pieniądze należy pożyczać odpowiedzialnie. Uważają, że nic im nie grozi, jeśli nie spłacą pożyczki. Nie myślą o tym, że często zamykają sobie w ten sposób drogę do korzystania z innych produktów finansowych oferowanych przez banki, takich jak karty kredytowe czy kredyty hipoteczne. Dlatego staramy się edukować ich poprzez kampanie wizerunkowe, takie jak wyżej wspomniane wykłady –mówi Krzysztof Przybysz, wiceprezes Zarządu Ferratum Bank.
– Kształcenie praktyczne na kierunkach ekonomicznych wymaga kształtowania nie tylko teoretycznej wiedzy, ale również praktycznych umiejętności i kompetencji umożliwiających odpowiednie przygotowanie absolwenta do kariery zawodowej. Jednym z istotnych elementów tego procesu jest współpraca z praktyką gospodarczą poprzez organizowanie uzupełniających zajęć oraz zapraszanie ekspertów z danej dziedziny na zajęcia programowe i fakultatywne. Daje to możliwość zdobycia dodatkowych, niezwykle cennych doświadczeń, których nie zastąpi nawet najlepsza książka czy najstaranniej opracowane studia przypadków. Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu współpracuje w tym zakresie z wieloma uznanymi firmami i instytucjami finansowymi. Również współpraca zFerratum Bank umożliwia poznanie przez studentów praktycznych tajników i mechanizmów finansowych, z którymi będą się stykać na co dzień w dalszej praktyce zawodowej –mówi dr Tomasz Kopyściański, menedżer kierunku finanse i rachunkowość w WSB we Wrocławiu.