Akademia Rodzinnych Finansów nominowana do SABRE Awards

Akademia Rodzinnych Finansów – program edukacji finansowej Providenta – został nominowany do SABRE Awards 2008, jednej z najbardziej prestiżowych międzynarodowych nagród w branży public relations.

Program Providenta otrzymał nominację w kategorii projektów zgłaszanych przez firmy finansowe w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). W organizacji i promocji programu Firmę Provident wspierała agencja Euro RSCG Sensors.

Akademia Rodzinnych Finansów to program edukacyjny prowadzony przez Providenta od 2007 roku. Jego głównym celem jest szerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności potrzebnych do efektywnego zarządzania domowymi finansami. Program jest odpowiedzią na potrzebę społeczną w dziedzinie zarządzania domowymi pieniędzmi. Akademia Rodzinnych Finansów kształtuje pozytywne wzorce i świadomą postawę wobec finansów, szczególnie wśród osób o średnich i niższych dochodach.

SABRE Awards to jedna z najbardziej prestiżowych międzynarodowych nagród w branży public relations. Organizatorem konkursu jest The Holmes Group z Nowego Jorku. Nagrody przyznawane są za programy public relations w różnych kategoriach tematycznych oraz dla najlepszych kampanii z poszczególnych regionów świata. Celem konkursu jest promowanie najwyższych standardów w dziedzinie komunikacji. Wyłonienie zwycięzców tegorocznej, europejskiej edycji konkursu nastąpi 22 maja w Sztokholmie.

Prowadzenie działań z zakresu edukacji finansowej to główna część strategii CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) Providenta. „Cieszymy się, że program Akademii Rodzinnych Finansów, który realizujemy już trzeci rok, znalazł uznanie w oczach międzynarodowego jury” – powiedział Tomasz Trabuć, rzecznik prasowy Providenta.

Głównym narzędziem wykorzystywanym przez Akademię Rodzinnych Finansów jest przygotowana wspólnie z niezależnymi ekspertami strona internetowa www.AkademiaRodzinnychFinansow.pl, stanowiąca kompendium wiedzy o domowych finansach. W ramach programu Provident zorganizował również  bezpłatne, ogólnopolskie warsztaty „Z kobietami o finansach”, które w 2008 r. odbyły się w 10 największych miastach Polski

Edukacja finansowa jest elementem polityki CSR międzynarodowej grupy finansowej International Personal Finance, w skład której wchodzi Provident Polska. Podobne projekty edukacyjne realizowane są również w innych krajach: w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Meksyku
i w Rumunii. Są one dopasowane do lokalnych potrzeb edukacyjnych.
Źródło: Provident Polska