Alior Bank otrzymał trzy z czterech głównych nagród w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka 2009” w kategoriach: „Najlepszy bank detaliczny”, „Najlepszy bank w internecie” i „Najlepszy bank dla emerytów”. W kategorii „Najlepszy bank dla osób niepełnosprawnych” Alior Bank zajął drugie miejsce. Ponadto miesięcznik „Forbes” przyznał Alior Bankowi tytuł „Najlepszy bank dla firm”.
– „Najwyższe oceny Alior Banku w prestiżowych rankingach „Forbesa” i „Newsweeka” są potwierdzeniem ścisłego przestrzegania przez nas dewizy „wyższej kultury bankowości” oraz wyjątkowego standardu usług naszego banku. Cieszymy się, gdyż satysfakcja naszych klientów i zapewnienie im najwyższej jakości obsługi są podstawą naszej codziennej pracy. Jesteśmy dumni, ponieważ jako jedyny bank w Polsce zostaliśmy liderem rankingów zarówno w kategorii banków detalicznych, jak i w kategorii banków internetowych, uznano nas także za najlepszy bank dla firm.” – powiedział Wojciech Sobieraj, prezes zarządu Alior Banku
W rankingu „Przyjazny bank Newsweeka 2009” doceniono m.in. najwyższy standard obsługi klienta, kompetencję i uprzejmość bankierów Alior Banku, dopasowanie oferty do potrzeb najstarszej grupy społeczeństwa, a także przygotowanie banku do obsługi osób z upośledzeniem ruchowym. Do wysokiej oceny jakości usług przyczyniają się również: przejrzystość procedur oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w oddziałach Alior Banku.
Są to m.in. ekrany klienta (tablety). To nowoczesne rozwiązanie umożliwia klientom samodzielne analizowanie oraz wybór produktów bankowych, a także porównywanie konkurencyjnych ofert. Ekran dotykowy pozwala także na zapoznanie się z treścią dokumentu (umowy czy zlecenia) i podpisanie go bezpośrednio na ekranie, bez konieczności drukowania. To wymierna oszczędność czasu oraz papieru, a zatem i lasów.
W kategorii „bank internetowy” wyróżniono m.in. system bankowości internetowej (SBI) Alior Banku – jako nowoczesne i kompleksowe narzędzie do zarządzania finansami osobistymi i firmowymi. System bankowości internetowej Alior Banku zawiera wiele innowacyjnych i niespotykanych na rynku polskim rozwiązań, takich jak: podpisywanie umów na nowe produkty za pośrednictwem internetu, ergonomiczny i doskonale zaprojektowany interfejs oraz mobilny dostęp do systemu za pomocą telefonu komórkowego. Technologie zastosowane w budowie tego systemu w Alior Banku dobrano tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa operacji i zagwarantować łatwość obsługi. System Bankowości Internetowej jest też zintegrowany z Biurem Maklerskim Alior Banku.
„Podstawowym założeniem, które przyjęliśmy przy wdrażaniu i rozwijaniu systemu bankowości internetowej, było zapewnienie użyteczności i przejrzystości. Wykorzystując najwyższe standardy i najnowszą wiedzę w dziedzinie budowy serwisów transakcyjnych, a także opinie przyszłych użytkowników, przygotowaliśmy system, z którego klienci chętnie korzystają – 70% z nich to aktywni użytkownicy bankowości internetowej, a co czwarty klient loguje się codziennie” – powiedziała Celina Waleśkiewicz, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych. – „Dopełnieniem systemu internetowego jest pomocne i profesjonalne Contact Center, z wszechstronnie wyszkolonymi konsultantami, którzy zapewniają pełne wsparcie informacyjne i transakcyjne, służą także pomocą w sytuacjach nietypowych”.
Twórcy rankingu „Przyjazny bank Newsweeka” docenili również zaangażowanie Alior Banku w zapewnianie właściwego standardu usług bankowych osobom starszym oraz niepełnosprawnym. Przyznali bankowi odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w kategoriach „najlepszy bank dla emerytów” oraz „najlepszy bank dla osób niepełnosprawnych”.
„Innowacyjne, a jednocześnie nieskomplikowane produkty, w połączeniu z wysoką jakością obsługi doświadczonych bankierów stanowią o naszej przewadze konkurencyjnej. Klienci podpowiedzieli nam, czego oczekują od nowoczesnego banku, a my wdrożyliśmy ich życzenia i stosujemy się do nich. Cieszę się, że klienci i ankieterzy tak szybko docenili naszą pracę” – podkreślił Krzysztof Czuba, wiceprezes zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za Pion Klientów Indywidualnych.
Z kolei miesięcznik „Forbes” przyznał Alior Bankowi najwyższą ocenę (pięć gwiazdek) w kategorii „Najlepszy bank dla firm”. Ankieterzy docenili ofertę oraz innowacyjne produkty dla firm.
„Segment małych i średnich przedsiębiorstw jest bardzo ważny w strategii biznesowej Alior Banku. Postawiliśmy na niestandardowe rozwiązania i zaoferowaliśmy przedsiębiorcom rewolucyjny wśród kont firmowych rachunek zarabiający. Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy karty kredytowe z usługą cashback dla firm. W swojej ofercie Alior Bank ma także platformę do zawierania transakcji walutowych po negocjowanych kursach – autodealing. Usługi te są w pełni dostosowane do oczekiwań małych i średnich przedsiębiorstw. Podobne podejście zastosowaliśmy w przypadku oferty kredytowej dla tego segmentu klientów. Zależało nam na maksymalnym uproszczeniu formalności i ilości wymaganych dokumentów oraz na efektywności procesu przyznawania kredytów. Nasze wysiłki przyniosły oczekiwany efekt. W ciągu niespełna 10 miesięcy nawiązaliśmy współpracę z ponad dwudziestoma tysiącami firm, z których znaczna część to właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa” – powiedział Artur Maliszewski, wiceprezes zarządu Alior Banku.
Wyróżnienia przyznane przez redakcje „Forbesa” i „Newsweeka” to potwierdzenie najwyższego standardu usług oferowanych przez Alior Bank. Bank zdobył już zaufanie ponad dwustu dziesięciu tysięcy klientów, w tym dwudziestu dwóch tysięcy małych i średnich firm, zaledwie w 10 miesięcy od rozpoczęcia działalności operacyjnej. W tym czasie Alior Bank zgromadził depozyty w wysokości przekraczającej 3 mld zł i ma wysoki pod względem bezpieczeństwa wskaźnik depozytów do kredytów. Alior Bank charakteryzuje się również ponad 78% współczynnikiem wypłacalności, jest to obecnie najwyższa wartość w polskim sektorze bankowym. Już pod koniec roku 2009, dzięki zakupowi portfela pożyczek, kredytów ratalnych i kart kredytowych od banku HSBC, Alior Bank będzie obsługiwał ponad pół miliona klientów, dołączając tym samym do grupy banków średniej wielkości. W 2010 roku Bank zamierza kontynuować dynamiczny rozwój.
Wyniki prestiżowych rankingów ogłoszono oficjalnie 17 września 2009 roku, podczas Newsweek Forbes European Banking Congress w Warszawie. Są to rankingi niezwykle cenione przez specjalistów z branży bankowej ze względu na starannie opracowaną metodologię oraz wykonywanie szczegółowych badań porównawczych jakości usług i ofert bankowych. Oceniane są m.in. jakość obsługi, sposób przekazywania informacji przez pracowników oraz ich kompetencje, umiejętność pozyskania i utrzymania klienta, rzetelne informacje o ofercie, dostępność, wygląd, organizacja pracy i przestrzeni placówek banku oraz stopień przyjazności procedur zakładania i zamykania konta. W module internetowym bierze się pod uwagę przyjazność i bezawaryjność stron www, dostępność operacji w sieci i jakość obsługi. W przygotowanym po raz pierwszy rankingu „Najlepszy bank dla osób niepełnosprawnych” szczególną uwagę zwrócono na dostępność i przyjazność placówek banków dla osób z upośledzeniem ruchowym.
Źródło: Alior Bank