Alior Bank otworzył drugi z 30 planowanych na ten rok oddziałów w nowym formacie. Zmodernizowana przestrzeń znajdująca się przy ul. Rajskiej 8 w Gdańsku zaskoczy klientów swoją wygodą, nowoczesnym wystrojem oraz wymiarem ekologicznym. Projekt całkowicie zmienia sposób kontaktu klienta z bankiem dzięki nowoczesnemu zagospodarowaniu przestrzeni.
Dynamiczne zmiany w zakresie technologii i sposobu obsługi klientów wymuszają na firmach dostosowywanie się do panujących trendów rynkowych. Klienci oczekują produktów oraz usług odpowiadających ich stylowi życia, wykorzystujących najnowocześniejsze rozwiązania. Również oddziały Alior Banku zmieniają się z duchem czasu – mają być one nie tylko kanałem sprzedaży, ale przede wszystkim miejscem, w którym klient otrzyma profesjonalne doradztwo w zakresie zarządzania finansami. Za nowym projektem oddziału stoi Robert Majkut Design.
– Oddziały stacjonarne to nadal bardzo ważny kanał komunikacji z klientem, choć w ostatnim czasie nieco zmieniła się ich rola, jako, że część usług bankowych przeniosła się do świata cyfrowego. Zależy nam, aby nasze oddziały służyły budowaniu relacji z klientami i poznawaniu ich potrzeb, chcemy doradzać im w codziennych wyborach finansowych – mówi Marcin Jaszczuk, wiceprezes zarządu Alior Banku odpowiedzialny za segment Klienta Indywidualnego. – Nowy projekt przestrzeni ma pozwolić na jeszcze bardziej komfortowe korzystanie z usług banku, poprzez m.in. specjalnie wydzielone stanowiska obsługowe, wygodne i wyciszone akustycznie sale spotkań czy strefę digital, gdzie bankier pomoże klientowi przenieść się do świata cyfrowego pokazując możliwości naszego systemu internetowego i aplikacji mobilnej. Wiemy, że dzięki specjalnie zaprojektowanej przestrzeni doświadczenia na linii klient-bank będą jeszcze lepsze. Do końca 2022 roku planujemy otworzyć 110 takich oddziałów – dodaje.
Nowy projekt oddziału
W ramach nowego projektu wydzielono trzy główne strefy, z których każda pełni odmienną rolę. Pierwsza od wejścia, czyli strefa obsługi, obejmuje m.in. przytulną przestrzeń powitalną, gdzie na klientów czeka kawa i herbata z upraw ekologicznych oraz filtrowana woda. Następnie klient może przejść do wydzielonych wizualnie i akustycznie stanowisk obsługowych, które dają poczucie komfortu oraz zapewniają dyskrecję.
W strefie digital klienci wypróbują bankowość internetową i aplikację mobilną Alior Banku. Tu wsparcia udzieli bankier, który nie tylko pomoże zalogować się do urządzeń, ale również przedstawi możliwości wspomnianych systemów. Tuż obok klienci mogą zapoznać się z pozabiznesowym obliczem banku oraz biblioteczką, która została stworzona wspólnie z Fundacją Zaczytani.org.
Z myślą o komforcie klientów, wydzielona została także strefa spotkań, zaprojektowana do rozmów sam na sam z bankierem. Wyciszone akustycznie pomieszczenia sprzyjają spotkaniom, które wymagają szczególnej prywatności. Szklane ściany gabinetów są natomiast przesłonięte grafiką uniemożliwiającą identyfikację przebywających w nich osób.
Ekologiczny wymiar przestrzeni
W oddziale zostały wykorzystane materiały i produkty od lokalnych dostawców, duża część z nich została pozyskana z recyklingu. Przykładem są blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, a także tapicerki i sufity z materiału po recyklingu butelek PET. Część wyposażenia została wytworzona z drewna z roślin szybkorosnących.
Oddział został zaprojektowany tak, by ograniczać zużycie zasobów. Zamontowane w przestrzeni światła LED dopasowują natężenie światła do pory dnia. W oddziale można napić się filtrowanej kranówki – zarówno gazowanej, jak i niegazowanej, a akcesoria do serwowania napojów są w 100 proc. biodegradowalne.
Źródło: Alior Bank