Alior Bank rozwija bankowość mobilną i zwija część placówek. Nowa strategia na lata 2020-2022

Alior Bank podał dziś wyniki finansowe i zaprezentował nową strategię. Chce położyć większy nacisk cyfrowe usługi i bankowość mobilną. Jednocześnie zapowiada zmniejszenie sieci oddziałów o 25 proc. Nie przewiduje jednak zwolnień grupowych.

fot. WB/PRNews.pl

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele Alior Banku zaprezentowali strategię na lata 2020-2022. Zgodnie z nią, bank chce zwiększyć nacisk na cyfrowe kanały, a jednym ze strategicznych kierunków będzie rozwój aplikacji mobilnej i stworzenie wokół niej ekosystemu usług. Bank zakłada, że docelowo z aplikacji będzie korzystało 1,5 mln osób (obecnie około 500 tys.), a liczba nowych klientów pozyskanych dzięki funkcjonalnościom Alior Mobile wzrośnie o 300 tys.

Wkrótce aplikacja mobilna zostanie rozbudowana o nowe moduły. Klienci banku będą mogli m.in. kupować bilety komunikacji miejskiej, bilety do kina, ubezpieczenia nieruchomości i samochodów. Ponadto bank zapowiada automatyzację płatności za paliwo, parkingi i autostrady. Bank nie będzie budował tych usług od zera – skorzysta z dostępnych już na rynku rozwiązań dostarczanych m.in. przez fintechy.

Bank zamierza rozwijać robotykę. Jak poinformował na konferencji prasowej prezes Krzysztof Bachta, obecnie już 100 robotów wspiera procesy realizowane dla klientów banku. Wykorzystanie sztucznej inteligencji sprawi, że nawet 30 proc. rozmów z klientami będzie się odbywać za pośrednictwem chatbotów, a 60 proc. z udziałem voicebotów.

Niedawno Alior Bank zaprezentował nowy format oddziałów. Docelowo bank chce mieć 100 tego typu placówek. Nie obejdzie się jednak bez restrukturyzacji sieci – zgodnie z nową strategią bank zmniejszy obecną sieć oddziałów o 25 proc. (czyli o około 200). Prezes Krzysztof Bachta powiedział, że nie są zakładane zwolnienia grupowe. Trzeba jednak mieć na uwadze, że przy redukcji sieci o jedną czwartą zwolnienia będą nieuniknione.

Alior Bank w 2019 roku  pozyskał 117 tys. nowych klientów indywidualnych. Łączna baza tych klientów wynosi obecnie 4,15 mln osób. Liczba użytkowników aplikacji mobilnych Alior Banku wzrosła do 456 tys., co stanowi przyrost 64 proc. rok do roku. Sprzedaż ROR i kont oszczędnościowych on-line wzrosła o 56 proc. w 2019 roku.

W 2019 roku Alior Bank wypracował 3794 mln zł przychodów i 253 mln zł zysku netto. Z wyłączeniem wpływu wyroku TSUE dot. częściowego zwrotu opłat i prowizji przy przedterminowych spłatach kredytów konsumenckich przychody wyniosły 4 173 mln zł, a wynik netto 559 mln zł.