Alior Bank uruchomił swój pierwszy oddział przygotowany według nowego konceptu. Jest to placówka bezgotówkowa, podzielona na kilka stref, w której nacisk położono na ekologię i nowe technologie. Do końca roku bank planuje uruchomić 30 tego typu punktów.
Nowy oddział mieści się w Warszawie przy al. Jana Pawła II 35. Jego projekt został wykonany przez studio Robert Majkut Design. Placówka została podzielona na kilka stref.
– Każda ze stref została zaprojektowana w taki sposób, aby bankier mógł skupić się wyłącznie na potrzebach klienta, bez odchodzenia od stanowiska, poszukiwania sprzętu czy chodzenia po wydruki. Ułatwia to obu stronom pełne zaangażowanie w spotkanie, a przy okazji oszczędza czas. Uważam, że relacje buduje się na takich właśnie dobrych doświadczeniach – mówi Mateusz Poznański, wiceprezes zarządu Alior Banku.
W pierwszej strefie znajduje się przestrzeń powitalna, gdzie klienci mogą napić się kawy lub herbaty pochodzących z ekologicznych upraw. W strefie digital do dyspozycji klientów oddano bankowość internetową i mobilną – można tu zalogować się po raz pierwszy i sprawdzić działanie obu rozwiązań. Kolejna strefa obejmuje sale spotkań, w których można umówić się na indywidualną rozmowę z bankierem w akustycznych pomieszczeniach. Szklane ściany gabinetu przesłonięte są grafiką uniemożliwiającą identyfikację przebywających w nim osób.
W oddziale zostały wykorzystane materiały i produkty lokalnych dostawców. W dużej mierze są to surowce z recyklingu. Przykładem mogą być blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, tapicerki oraz sufity z materiału po recyklingu butelek PET. Ponadto część wyposażenia została wytworzona z drewna z roślin szybkorosnących.
Alior Bank to kolejna instytucja, która odświeża swoje oddziały. Wcześniej nowe pomysły na zagospodarowanie sieci przedstawiły m.in. Santander Bank Polska i BNP Paribas. W tym jednak przypadku oddział ma pełnić klasyczną funkcję bankową w nowoczesnym wydaniu. Nie będzie więc wykorzystywany jako kawiarnia czy przestrzeń co-workingowa.