Alior Bank i Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentowaly efekty wpółpracy w ramach umowy sponsorskiej. Obok nowego portalu społecznościowego, pokazano nową wersję karty kibica. Kibice pójdą po takie karty do placówek Alior Banku.
Alior Bank i Polski Związek Piłki Nożnej uruchomiły nowy portal dla fanów futbolu – „Łączy nas piłka” (www.laczynaspilka.pl). Jak sama nazwa wskazuje, jest to portal dla osób zainteresowanych piłką nożną. Z mocnym elementem społecznościowym. Nie będę się szczegółowo rozpisywał nad funkcjonalnościami strony, lepiej zrobią to za mnie koledzy z redakcji sportowych. Zainteresowane osoby odsyłam też bezpośrednio do linku powyżej. W tekście skupię się natomiast na drugim produkcie zaprezentowanym podczas dzisiejszej konferencji prasowej: karcie kibica.
Wydawana do tej pory przez PZPN karta kibica kosztowała 37 zł i spełniała głównie funkcje identyfikacyjne. Nowa wersja karty będzie zapisana już na zwykłej karcie płatniczej z logo organizacji MasterCard. Wydawaniem karty zajmie się oczywiście Alior Bank, a żeby uzyskać taki plastik trzeba będzie… udać się do placówki banku. Przedstawiciele banku i PZPN uzasadniają taką konieczność kwestiami bezpieczestwa i identyfikacji użytkownika. Klient co prawda złoży wniosek online, ale żeby odebrać spersonalizowany plastik będzie musiał pójść do placówki i potwierdzić swoją tożsamość.
Wniosek o kartę kibica będzie składać się będzie z dwóch etapów. Najpierw trzeba będzie zarejestrować się na portalu Łączy nas piłka. Następnie kibic może, ale nie musi, zawnioskować o kartę kibica. Wówczas będzie musiał wypełnić wniosek. Część z danych zostanie zaciągniętych z portalu Łączy nas piłka, dodatkowo trzeba będzie uzupełnić inne dane potrzebne do wyrobienia karty, dodać zdjęcie oraz wybrać w którym oddziale, placówce partnerskiej czy placówce Alior Bank Express chcemy odebrać kartę.
Karta będzie pre-paidem, który kosztuje 25 zł. Owe 25 zł zostanie zwrócone klientowi w formie zniżki podczas zakupu pierwszego biletu na mecz. Ponieważ jest to karta pre-paid (przedpłacona), nie trzeba będzie podpisywać umowy o żaden inny produkt bankowy. Docelowo karta ma też umożliwiać posiadaczom dostęp do zniżek na różnego rodzaju produkty (np. akcesoria sportowe) w sklepach partnerskich.
Obecnie kart kibica jest 155 tys. Ich ważność zacznie wygasać po nowym roku, a osoby zainteresowane przedłużeniem będą musiały złożyć wniosek o nową kartę – już płatniczą. Przedstawiciele PZPN i Alior Banku szacują, że znakomita większośc obecnych posiadaczy odnowi sobie plastik. Ale to dopiero początek. Wydawcy mają nadzieję, że nowy portal spopularyzuje plastiki wśród fanów piłki nożnej. Obecnie w pilkarskim extranecie – sieci wewnętrznej PZPN, na bazie której powstal nowy portal, zarejestrowanych jest ponad 765 tys. zawodników w 7 tysiącach klubów i 19 tys. drużyn. To oczywiście nie tylko zaawansowani gracze, ale także młodzi adepci futbolu. Zarówno PZPN jak i Alior mają nadzieję, że nowy „fajny i społecznościowy” portal zachęci ludzi do wyrobienia plastiku.
A co później? Scenariusz raczej nie jest trudny do przewidzenia. Można oczekiwać, że za kilka miesięcy najbardziej aktywni posiadacze płatniczych kart kibica odbiorą telefon z banku z ofertą założenia konta lub zaciagnięcia kredytu. Podczas konferencji odniosłem wrażenie, że sami przedstawiciele Aliora nie kryli się jakoś przesadnie z tą myślą. Z kolei przedstawiciele PZPN podkreślili, że dla kibiców pożyczka na preferencyjnych warunkach może być nawet całkiem niezłą wartością dodaną. Na moje pytanie o konta dla kibiców usłuszałem odpowiedź, że nie można tego wykluczyć.
Niewątpliwie dla niejednego fana piłki nożnej byłaby to ciekawa propozycja, zwłaszcza jeśli w ślad za nią poszłyby dodatkowe usługi – na przykład zniżki na akcesoria i gadżety reprezentacji, możliwość spotkań z piłkarzami czy ekskluzywne materiały na łamach nowego portalu. Warto w tym miejscu przypomnieć, że kartę dla kibiców (Legii) wydawał już Open Finance – jej posiadacze mogli liczyć na zniżki w klubowym sklepie i bon rabatowy na bilety.